Page 9 - Programació de la Festa Major 2009
P. 9

&            5 anys de LLUMIGUIA...


                       nou mesos de cassadigital.cat








          El mes de juny de 1944 arribava per primer cop a les  cultural, econò-
          llars cassanenques la revista Llumiguia. Eren quatre  mica,  espor-
          fulls ciclostilats que estaven escrits íntegrament en  tiva..., la qual
          castellà i que fa 65 anys obrien una ruta que ha    cosa contribu-
          permèsaa la revista al llarg de tot aquest temps esde-  eix a conso-li-
          venir l’element de referència clau en la comunicació  dar les tas-
          local. Les seves pàgines han servit de mitjà de     ques d’aquests
          transmissió de la informació generada des de la     clubs i associa-
          societat civil i de l’actualitat de manera continuada.  cions de les
                                                              quals   Llumi-
          Del primer número se’n va fer una tirada de 225     guia n’és un fi-
          exemplars i, amb la nova impressió, que permetia la  del portaveu.
          inclusió de gravats i fotos, es va incrementar
          ràpidament el tiratge. El número 51 passa a dir-se
          Revista  Católica   Cassanense,    subtítol  que
          desaparegué el juny de 1984. Des de 1982 és
                                                              El repte
          membre de l’Associació catalana de la Premsa
                                                              del segle XXI
          Comarcal.
                                                              Ja albirant la
          Actualment s’editen mensualment 1.250 exemplars,
                                                              segona dèca-
          difosos per subscripció directa (725) i la resta per
                                                              da del segle
          vendes a les llibreries.
                                                              XXI els objectius de Llumiguia són, essencialment, els
          I de les quatre planes de mitjana inicials es passa a  de mantenir la seva línia de servei al municipi de
          les vuit el 1948, a les setze als anys vuitanta i així  Cassà i d’ampliar, si es pot, la seva incidència en el
          successivament, fins arribar a les 100 de mitjana per  teixit social local. Continuar essent el vehicle de
          número de l’any 2000 i a les 120 de l’any 2008, totes  transmissió de notícies i idees entre els cassanencs
          elles en color.                                     és la seva principal fita, i per això mes rera mes
                                                              s’intenta millorar la qualitat i continguts de cada
          En fou el primer director Josep M. Vidal Figueras fins  número per fer més agradable, atractiu i interessant el
          al 1947. Posteriorment, van ocupar el càrrec Pere   conjunt de la revista al lector.
          Abellí, Joan Codolà, Francesc Nadal, Narcís Negre,
          Joaquim Riera i Joan Barceló fins al juny de 1968.  Ara fa nou mesos l’equip d’Editora Cassanenca,
          Després d’un període sense publicar-se, pel maig de  l’entitat sense ànim de lucre que edita  Llumiguia,
          1970 -núm. 241- reapareix, amb Joan Codolà al       posàvem en marxa un altre projecte, el de cassa-
          capdavant, fins al maig del 1994, quan el succeí el seu  digital.cat
          fill Joan Carles Codolà, fins avui dia.
                                                              No es tractava només de posar la revista Llumiguia a
          En els darrers anys, Llumiguia ha esdevingut men-   la xarxa, que no tindria excessiu sentit, sinó que el
          sualment el mirall en el qual s’hi reflecteix la vida  nostre objectiu, que ja comencem, a veure que es va
          social, política, cultural i quotidiana de la vila de Cassà.  complint, és ampliar la comunicació local sumant
          Amb més de vuit mil habitants, Cassà és un municipi  esforços i sinèrgies entre la revista en paper i el format
          amb una important activitat industrial i comercial i al  digital. Es tracta sobretot d’ampliar continguts i
          mateix temps amb un gruix associatiu destacat, que  possibilitat d’arribar als cassanencs especialment a les
          permet el desenvolupament de múltiples activitats al  noves generacions que potser coneixen la revista en
          llarg de tot l’any que satisfà les necessitats i inquietuds  paper, però cal que s’acostumin a llegir-la i a
          de joves, infants i adults. Per donar suport a aquestes  reconèixer-la com a pròpia. Cal que entrin en el món
          activitats, Llumiguia esdevé un element d’importància  de la lectura i s’interessin en el poble a través d’un
          cabdal amb la publicació periòdica de les activitats  mitjà amb el qual ells estan molt més avesats, com és
          fetes i previstes per les entitats i associacions de tot  Internet.
          tipus. La revista ofereix de manera gratuïta cada mes
          a una quinzena d’entitats l’espai necessari per
          informar a tots els ciutadans de la seva vida social,  Editora Cassanenca

                                                             9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14