Page 101 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 101

Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà  de la Selva 2020-2024















                     Indicadors de vulnerabilitat en l’educació no formal i            tenen a veure amb mitjans materials de les famílies (disposar
                     informal                                                          del material i llibres escolars, espai adequat a casa, tenir

                     15. No fa cap activitat extraescolar                              ordinador, anar a les excursions escolars, fer alguna activitat
                                                                                       extraescolar, fer vacances i excursions amb la família...).
                     16. No fa mai o quasi mai sortides, excursions o vacances
                     amb la família
                                                                                       També tindrien un impacte rellevant aspectes relacionats amb
                     17. No creu que les coses li aniran bé en el futur                el hàbits de descans i l’alimentació (dormir les hores
                                                                                       suficients, esmorzar...) i l’acompanyament i atenció emocional
                                                                                       que fa la família (parlar amb els fills sobre l’escola, mostrar
                     Els següents gràfics permeten veure que hi ha una correlació      interès pel que fan...).
                     entre el factors de risc a nivell d’hàbits i acompanyament
                     familiar (manca d’hàbits saludables, poc acompanyament            Pel que fa a la motivació per anar a l’escola o institut (que
                                                                                       agradi anar a l’escola), tornem a veure correlacions
                     familiar) i els factors de risc educatiu a nivell acadèmic i de
                                                                                       significatives amb tots els indicadors de vulnerabilitat
                     manca d’accés als recursos d’educació extraescolar.
                                                                                       analitzats  però  prenen   una   especial  importància  els
                     Així mateix, l’acumulació d’aquests factors de risc tenen         relacionats amb l’acompanyament emocional que es rep per
                     també una correlació amb la desmotivació escolar i el baix        part de la família (parlar amb els fills sobre l’escola, mostrar
                     rendiment acadèmic (mesurat en forma d’assignatures               interès pel que fan) i els resultats acadèmics. Els indicadors
                     suspeses).                                                        relacionats amb la capacitat econòmica de la família tenen en
                                                                                       canvi un menor impacte en la motivació escolars dels fills.
                     Com es pot veure als gràfics radials a continuació, el
                     rendiment acadèmic està bastant associat a variables que











                                                                                                                                                     101
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106