Page 101 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 101
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
Indicadors de vulnerabilitat en l’educació no formal i tenen a veure amb mitjans materials de les famílies (disposar
informal del material i llibres escolars, espai adequat a casa, tenir
15. No fa cap activitat extraescolar ordinador, anar a les excursions escolars, fer alguna activitat
extraescolar, fer vacances i excursions amb la família...).
16. No fa mai o quasi mai sortides, excursions o vacances
amb la família
També tindrien un impacte rellevant aspectes relacionats amb
17. No creu que les coses li aniran bé en el futur el hàbits de descans i l’alimentació (dormir les hores
suficients, esmorzar...) i l’acompanyament i atenció emocional
que fa la família (parlar amb els fills sobre l’escola, mostrar
Els següents gràfics permeten veure que hi ha una correlació interès pel que fan...).
entre el factors de risc a nivell d’hàbits i acompanyament
familiar (manca d’hàbits saludables, poc acompanyament Pel que fa a la motivació per anar a l’escola o institut (que
agradi anar a l’escola), tornem a veure correlacions
familiar) i els factors de risc educatiu a nivell acadèmic i de
significatives amb tots els indicadors de vulnerabilitat
manca d’accés als recursos d’educació extraescolar.
analitzats però prenen una especial importància els
Així mateix, l’acumulació d’aquests factors de risc tenen relacionats amb l’acompanyament emocional que es rep per
també una correlació amb la desmotivació escolar i el baix part de la família (parlar amb els fills sobre l’escola, mostrar
rendiment acadèmic (mesurat en forma d’assignatures interès pel que fan) i els resultats acadèmics. Els indicadors
suspeses). relacionats amb la capacitat econòmica de la família tenen en
canvi un menor impacte en la motivació escolars dels fills.
Com es pot veure als gràfics radials a continuació, el
rendiment acadèmic està bastant associat a variables que
101