Page 104 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 104
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
Els gràfics a continuació mostren els valors que prenen els Origen dels pares: l’alumnat amb pares d’origen estranger
indicadors de vulnerabilitat ressenyats en el conjunt d’alumnat presenta una clara major vulnerabilitat en tots els indicadors
de Cassà de la Selva de 5è de primària a 4t d’ESO. socioeducatius que tenen a veure amb el poder econòmic de
Posteriorment, es mostren els diferents valors que prenen els les famílies (disposar d’ordinador i espai a casa per a fer els
indicadors comentats en funció d’algunes variables deures, fer extraescolars, anar a les excursions de l’escola,
demogràfiques bàsiques com: tenir el material i llibres escolars...). En canvi, en els
indicadors relatius a hàbits d’alimentació i son, motivació i
• Etapa educativa (primària – ESO)
acompanyament familiar treuen indicadors més semblants.
• Procedència dels pares
Sexe: S’observa més incidència dels indicadors de
• Sexe de l’alumne vulnerabilitat escolar (assignatures suspeses, no anar a gust
a l’escola/institut, no voler continuar els estudis, no fer reforç
• Tipus de llar de l’alumne.
escolars) en els nois que en les noies.
Aquest creuament amb variables demogràfiques ens permet
Tipus de llar: és dona una incidència una mica més elevada
apuntar algunes conclusions importants:
de pràcticament tots els indicadors de vulnerabilitat en els
Primària-ESO: Es produeix un agreujament de quasi tots els infants que resideixen en llars monoparentals.
indicadors de vulnerabilitat en la transició de primària a ESO,
especialment els que tenen a veure amb els hàbits
d’alimentació i descans. En canvi els de situació
socioeconòmica es mantenen sense gaires canvis.
104