Page 53 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 53

Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà  de la Selva 2020-2024
                 Quantes assignatures et van quedar suspeses                 Un 65% de l’alumnat va passar           menor mesura a les excursions es
                        el 1r trimestre d'aquest curs?
                                                                             l’anterior trimestre sense cap          relaciona amb un munt de situacions
                                                                             assignatura suspesa. El 35% restant va   que perjudiquen l’alumnat en la seva
                                              Una; 65; 14%                   suspendre una o més assignatures.       vida escolar (i més enllà): recursos
                                                                             Concretament, el 21% de l’alumnat va    econòmics, integració social,

                   Cap; 306;                    Dues; 37; 8%                 suspendre dues o més assignatures.      autopercepció, motivació i benestar,
                     65%                                                                                             etc.
                                                                             Entre l’alumnat que suspèn dues o més
                                               Tres; 31; 7%
                                                                             assignatures hi ha una alta             El rendiment acadèmic, també es
                                              Quatre o                       representació de l’alumnat estranger:   correlaciona, amb:
                                            més; 29; 6%
                                                                             un 40,81% de l’alumnat amb
                                                                                                                     • Sentir-se menys valorat pel
                 Assignatures suspeses segons si van Molt, Bastant,          progenitors estrangers suspèn dues o       professorat
                        Regular, Gens o Poc a les excursions                 més matèries, respecte el 18,39% de
                                                                                                                     • • Tenir un menor accés a les
                                                                             l’alumnat que té els dos progenitors
                                                                             d’origen espanyol.                         activitats extraescolars.
            Regular, Gens o Poc   57%         43%
                                                         Cap o una           L’alumnat que suspèn 2 o més
                                                                             assignatures es caracteritza també per:  Assignatures suspeses i suport amb
                                                         Dues o més                                                  reforç escolar
               Molt o Bastant        82%         18%
                                                                             • Sentir un menor acompanyament
                                                                               familiar respecte als estudis         Un 46,4% dels alumnes que van
                                                                                                                     suspendre dues o més assignatures el
                                                                             • Disposar a casa en menor mesura
                                                                               d’un espai tranquil per fer els deures   1r trimestre no reben reforç escolar. Per
                                                                               o estudiar                            tant, podríem afirmar que quasi la
              Estàs rebent actualment algun tipus de reforç escolar o atenció
            individual per ajudar-te amb els deures o ajudar-te a aprovar el curs?  • Disposar en menor mesura dels   meitat de l’alumnat que ho podria
                                                                                                                     necessitar no està rebent reforç
                                                                               llibres o material escolar.
            100%                                                                                                     escolar.
             80%                                                             • Assistir en menor mesura a les
             60%                                                               excursions que organitza l’escola o   Això pot significar que hi ha necessitats
             40%                                                 Si  No                                              de reforç escolar no cobertes, sigui per
                                                                               institut.
             20%                                                                                                     falta de recursos, perquè fallen les vies
              0%                                                             El segon gràfic mostra aquesta relació   de derivació i accés als mateixos o bé
                        Cap            Una        Dues o més                 entre anar a excursions i les           perquè els recursos existents no
                               Assignatures suspeses
                                                                             assignatures suspeses. Aquesta          s’adapten a alguns perfils de
                                                                             variable és rellevant perquè anar en    necessitat.
          Font: Enquesta a  Infants i Adolescents.  Curs 2018-2019.  Mostra
          enquestada: 472 alumnes
                                                                                                                                                      53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58