Page 53 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 53
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
Quantes assignatures et van quedar suspeses Un 65% de l’alumnat va passar menor mesura a les excursions es
el 1r trimestre d'aquest curs?
l’anterior trimestre sense cap relaciona amb un munt de situacions
assignatura suspesa. El 35% restant va que perjudiquen l’alumnat en la seva
Una; 65; 14% suspendre una o més assignatures. vida escolar (i més enllà): recursos
Concretament, el 21% de l’alumnat va econòmics, integració social,
Cap; 306; Dues; 37; 8% suspendre dues o més assignatures. autopercepció, motivació i benestar,
65% etc.
Entre l’alumnat que suspèn dues o més
Tres; 31; 7%
assignatures hi ha una alta El rendiment acadèmic, també es
Quatre o representació de l’alumnat estranger: correlaciona, amb:
més; 29; 6%
un 40,81% de l’alumnat amb
• Sentir-se menys valorat pel
Assignatures suspeses segons si van Molt, Bastant, progenitors estrangers suspèn dues o professorat
Regular, Gens o Poc a les excursions més matèries, respecte el 18,39% de
• • Tenir un menor accés a les
l’alumnat que té els dos progenitors
d’origen espanyol. activitats extraescolars.
Regular, Gens o Poc 57% 43%
Cap o una L’alumnat que suspèn 2 o més
assignatures es caracteritza també per: Assignatures suspeses i suport amb
Dues o més reforç escolar
Molt o Bastant 82% 18%
• Sentir un menor acompanyament
familiar respecte als estudis Un 46,4% dels alumnes que van
suspendre dues o més assignatures el
• Disposar a casa en menor mesura
d’un espai tranquil per fer els deures 1r trimestre no reben reforç escolar. Per
o estudiar tant, podríem afirmar que quasi la
Estàs rebent actualment algun tipus de reforç escolar o atenció
individual per ajudar-te amb els deures o ajudar-te a aprovar el curs? • Disposar en menor mesura dels meitat de l’alumnat que ho podria
necessitar no està rebent reforç
llibres o material escolar.
100% escolar.
80% • Assistir en menor mesura a les
60% excursions que organitza l’escola o Això pot significar que hi ha necessitats
40% Si No de reforç escolar no cobertes, sigui per
institut.
20% falta de recursos, perquè fallen les vies
0% El segon gràfic mostra aquesta relació de derivació i accés als mateixos o bé
Cap Una Dues o més entre anar a excursions i les perquè els recursos existents no
Assignatures suspeses
assignatures suspeses. Aquesta s’adapten a alguns perfils de
variable és rellevant perquè anar en necessitat.
Font: Enquesta a Infants i Adolescents. Curs 2018-2019. Mostra
enquestada: 472 alumnes
53