Page 83 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 83
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
Desigualtats en l’accés d’orientació i recolzament per
a apropar als infants les
L’alumnat amb menor accés als
oportunitats d’educació no
recursos d’educació no formal formal del municipi.
del municipi es caracteritza pel
següent perfil sociodemogràfic: • S’observa també que
No fa activitats l’alumnat que no fa activitats
Variables socioeconòmiques Faig extraescolars • Predomini d’alumnat d’origen
extraescolars extraescolars és també
estranger: mentre que entre
Total Cassà 14% 86% els fills i filles de famílies l’alumnat que en menor
Primària 13% 87% mesura va les excursions i
Etapa d’origen espanyol l’accés a sortides que organitza
Secundària 15% 85%
activitats extraescolars és del
Aldric 12% 88% l’escola o institut. És molt
88%, en el cas dels fills i filles
Puig d'Arques 20% 80% possible que els dos fets
Centre educatiu de famílies estrangeres
IES Cassà 19% 81% tinguin causes comunes:
l’accés cau 24 punts
La Salle 10% 90% menors recursos econòmics
percentuals, situant-se en el
Masculí 14% 86% per part de les famílies, que
Sexe 64%. És a dir, quasi un de
Femení 14% 86% fan més difícil accedir a
cada tres infants d’origen
Espanyol 12% 88% activitats de pagament.
Orígen progenitors 1 espanyol 8% 92% estranger entre 5é de També poden influir factors
Cap espanyol 36% 64% primària i 4t d’ESO no fa cap culturals que fan que no es
Sento que el pare/mare Gens, poc o regular 26% 74% activitat extraescolar.
s'interessen pels meus valori o conegui la utilitat de
estudis Molt o bastant 13% 87% • Per centres educatius, les activitats no lectives.
Vaig a les sortides de Gens, poc o regular 48% 52%
l'escola/institut Molt o bastant 13% 87% l'alumnat sense accés al • Amb una incidència menor
lleure és proporcionalment
però també significativa, cal
superior a l’Escola Puig
Font: Enquesta a Infants i Adolescents. destacar que l’alumnat que
Curs 2018-2019. Mostra enquestada: 472 alumnes d’Arques i a l’IES Cassà. Per no fa extraescolars percep
tant, seria en aquests dos per part dels seus pares un
centres on es podria
menor interès en els seus
intensificar la tasca
estudis.
83