Page 78 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 78

Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà  de la Selva 2020-2024







                    • L’acompanyament i la implicació familiar (en aquest cas, a       de l’institut i majors dificultats de comunicació amb el
                       l'escola) han emergit com a elements rellevants en l’èxit       professorat.
                       educatiu dels fills.  Es tracta de reservar espais i ocasions
                       per prestar aquesta atenció comunicativa: sopar o dinar       • Entre les famílies estrangeres es detecta una major
                       diàriament junts, fer activitats conjuntes el cap de setmana,   precarietat econòmica, de la qual es deriva un menor accés
                       parlar sobre l’escola o institut, poden ser elements clau       dels fills a activitats extraescolars i unes pitjors condicions
                       d’aquesta comunicació que dona seguretat emocional i            per a l’estudi dins de la llar. A més, aquestes famílies tenen
                       ajuda als infants a donar sentit al procés educatiu.            dificultats afegides per a fer el seguiment educatiu dels fills

                                                                                       per raons idiomàtiques o de comprensió de la cultura
                    • Podem afirmar que la mescla d’uns mals hàbits de descans i
                                                                                       escolar.
                       alimentació amb la desatenció i falta de comunicació amb
                       els pares serien clarament perjudicials per a la motivació,
                                                                                     • En el cas de les famílies monoparentals, l’estadística
                       integració i benestar escolar dels fills.
                                                                                       reflecteix una major incidència de factors de risc associats a
                    • La manca de temps es presenta com la major dificultat de         la insuficiència econòmica i a dificultats de conciliació.
                       les famílies per a implicar-se de forma més activa en
                       l’escolaritat dels seus fills. Les dificultats de conciliació   • El 32% de les famílies manifesten voler rebre
                       familiar i el cansament que això comporta, molts cops, va en    assessorament o formació sobre algunes temàtiques. Les
                       detriment del temps dedicat als fills i de la qualitat del      més mencionades son:
                       mateix. La interferència de les ‘pantalles’  en el dia a dia és      • En educació i gestió emocional (frustració, capacitat
                       també un competidor en detriment d’aquesta atenció i                    d’esforç, etc.)
                       comunicació entre pares i fills.                                     • En prevenció de riscos: sexuals, d’assetjament,
                                                                                               pantalles...
                    • Les famílies que tenen fills que estudien l’ESO manifesten
                                                                                            • En estratègies i maneres de tenir cura dels hàbits i el
                       més dificultats per motivar els seus fills en els estudis. En
                       aquesta etapa educativa les famílies també manifesten en                seguiment escolar.
                       major mesura desconèixer el funcionament i els continguts







                                                                                                                                                      78
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83