Page 78 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 78
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
• L’acompanyament i la implicació familiar (en aquest cas, a de l’institut i majors dificultats de comunicació amb el
l'escola) han emergit com a elements rellevants en l’èxit professorat.
educatiu dels fills. Es tracta de reservar espais i ocasions
per prestar aquesta atenció comunicativa: sopar o dinar • Entre les famílies estrangeres es detecta una major
diàriament junts, fer activitats conjuntes el cap de setmana, precarietat econòmica, de la qual es deriva un menor accés
parlar sobre l’escola o institut, poden ser elements clau dels fills a activitats extraescolars i unes pitjors condicions
d’aquesta comunicació que dona seguretat emocional i per a l’estudi dins de la llar. A més, aquestes famílies tenen
ajuda als infants a donar sentit al procés educatiu. dificultats afegides per a fer el seguiment educatiu dels fills
per raons idiomàtiques o de comprensió de la cultura
• Podem afirmar que la mescla d’uns mals hàbits de descans i
escolar.
alimentació amb la desatenció i falta de comunicació amb
els pares serien clarament perjudicials per a la motivació,
• En el cas de les famílies monoparentals, l’estadística
integració i benestar escolar dels fills.
reflecteix una major incidència de factors de risc associats a
• La manca de temps es presenta com la major dificultat de la insuficiència econòmica i a dificultats de conciliació.
les famílies per a implicar-se de forma més activa en
l’escolaritat dels seus fills. Les dificultats de conciliació • El 32% de les famílies manifesten voler rebre
familiar i el cansament que això comporta, molts cops, va en assessorament o formació sobre algunes temàtiques. Les
detriment del temps dedicat als fills i de la qualitat del més mencionades son:
mateix. La interferència de les ‘pantalles’ en el dia a dia és • En educació i gestió emocional (frustració, capacitat
també un competidor en detriment d’aquesta atenció i d’esforç, etc.)
comunicació entre pares i fills. • En prevenció de riscos: sexuals, d’assetjament,
pantalles...
• Les famílies que tenen fills que estudien l’ESO manifesten
• En estratègies i maneres de tenir cura dels hàbits i el
més dificultats per motivar els seus fills en els estudis. En
aquesta etapa educativa les famílies també manifesten en seguiment escolar.
major mesura desconèixer el funcionament i els continguts
78