Page 89 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 89

Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà  de la Selva 2020-2024



























                 Idees força de l’educació extraescolar



                    • L’educació extraescolar i en el lleure es considera cada cop     i alimentació - a més de ser símptoma generalment d’una
                       més un factor clau de l’èxit educatiu pel component             major implicació familiar en l’educació dels fills i també d’una
                       motivacional, relacional i de valors que aporta, a més de       situació econòmica normalitzada que permet assistir a
                       facilitar aprenentatges des d’altres metodologies didàctiques   aquest tipus d’activitats. Els infants i adolescents que fan
                       i en continguts generalment escollits pel propi alumnat. És     activitats extraescolars fan una millor valoració del seu
                       per això que l’educació no formal és un component molt          temps fora de l’escola i de les seves perspectives de futur.
                       rellevant en l’educació de les persones i en el seu
                                                                                     • A Cassà hi ha un accés molt elevat a les extraescolars: un
                       desenvolupament. Tenint en compte que Cassà de la Selva         86% de l’alumnat fa alguna activitat extraescolar. En canvi,
                       està adherit a l’aliança per l’Educació 360 que treballa
                                                                                       el 14% de l’alumnat restant no està fent cap activitat
                       entorn aquesta idea, és especialment important fer una          extraescolar. Entre l’alumnat que no accedeix a
                       fotografia de la situació de l’educació no formal o
                                                                                       extraescolars hi ha una sobrerepresentació clara d’alumnat
                       extrescolar.
                                                                                       d’origen estranger i alumnat amb factors de risc econòmic,
                    • Les enquestes realitzades han permès comprovar que               familiar i escolar.
                       l’accés a activitats extraescolars es correlaciona de manera
                       positiva amb un major èxit escolar i uns millors hàbits de són


                                                                                                                                                      89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94