Page 63 - Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà
P. 63
Diagnosi Dades mobilitat en vehicle privat
Jerarquia viària
actual
Xarxa veïnal i pacificada
Llur funcionalitat no és la de circular per anar d’un punt a un altre,
sinó que el seu ús radica en ser les vies emprades per accedir a
habitatges, equipaments, etc. És el gruix de vies del municipi.
- Xarxa veïnal, es destaca sobretot la presència de voreres
impracticables que obliguen al vianant a circular per la calçada
motiu pel qual aquests vials respondrien millor a una
configuració de via pacificada.
o Com a exemple d’aquesta problemàtica, es destaca l’eix
del c/ Joan Gerrer – c/ Roscada, que permet la circulació
dels vehicles en els dos sentits de la marxa, a la vegada
que l’ample de la calçada només permet el pas d’un
vehicle, i amb unes voreres impracticables que obliga als
vianants a desplaçar-se per la calçada.
- De la xarxa pacificada es destacaria l’ús del c/ Major i c/ Reverend Gabriel García per part dels vehicles motoritzats, doncs són dos
vials pacificats al transit però l’actual configuració de ciutat fa que estiguin abocats a utilitzar-se com a vials de la xarxa secundària per a
connectar el c/ Puigcúgul i el c/ Ample amb la pl. de la Coma i la Carretera Provincial i amb el c/ d’Avall.
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva | Procés participatiu