Page 63 - Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà
P. 63

Diagnosi                   Dades mobilitat en vehicle privat


                   Jerarquia viària
                   actual



                 Xarxa veïnal i pacificada

      Llur funcionalitat no és la de circular per anar d’un punt a un altre,
      sinó que el seu ús radica en ser les vies emprades per accedir a
      habitatges, equipaments, etc. És el gruix de vies del municipi.


       -     Xarxa veïnal, es destaca sobretot la presència de voreres
             impracticables que obliguen al vianant a circular per la calçada
             motiu pel qual aquests vials respondrien millor a una
             configuració de via pacificada.


              o    Com a exemple d’aquesta problemàtica, es destaca l’eix
                   del c/ Joan Gerrer – c/ Roscada, que permet la circulació
                   dels vehicles en els dos sentits de la marxa, a la vegada
                   que l’ample de la calçada només permet el pas d’un
                   vehicle, i amb unes voreres impracticables que obliga als
                   vianants a desplaçar-se per la calçada.
       -     De la xarxa pacificada es destacaria l’ús del c/ Major i c/ Reverend Gabriel García per part dels vehicles motoritzats, doncs són dos
             vials pacificats al transit però l’actual configuració de ciutat fa que estiguin abocats a utilitzar-se com a vials de la xarxa secundària per a
             connectar el c/ Puigcúgul i el c/ Ample amb la pl. de la Coma i la Carretera Provincial i amb el c/ d’Avall.












                                                    Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva | Procés participatiu
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68