Page 64 - Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà
P. 64
Diagnosi Dades mobilitat en vehicle privat
Jerarquia viària
actual
Xarxa veïnal i pacificada
Llur funcionalitat no és la de circular per anar d’un punt a un altre,
sinó que el seu ús radica en ser les vies emprades per accedir a
habitatges, equipaments, etc. És el gruix de vies del municipi.
- Xarxa veïnal, es destaca sobretot la presència de voreres
impracticables que obliguen al vianant a circular per la calçada
motiu pel qual aquests vials respondrien millor a una
configuració de via pacificada.
o Com a exemple d’aquesta problemàtica, es destaca l’eix
del c/ Joan Gerrer – c/ Roscada, que permet la circulació
dels vehicles en els dos sentits de la marxa, a la vegada
que l’ample de la calçada només permet el pas d’un
vehicle, i amb unes voreres impracticables que obliga als
vianants a desplaçar-se per la calçada.
- De la xarxa pacificada es destacaria l’ús del c/ Major i c/ Reverend Gabriel García per part dels vehicles motoritzats, doncs són dos
vials pacificats al transit però l’actual configuració de ciutat fa que estiguin abocats a utilitzar-se com a vials de la xarxa secundària per a
connectar el c/ Puigcúgul i el c/ Ample amb la pl. de la Coma i la Carretera Provincial i amb el c/ d’Avall.
- També en relació a la xarxa pacificada, cal assegurar que la senyalització garanteixi la prioritat del vianants respecte el vehicle per tal que
pugui circular per tota la secció del carrer amb les condicions de seguretat i comoditat adequades.
Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva | Procés participatiu