Page 64 - Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà
P. 64

Diagnosi                   Dades mobilitat en vehicle privat


                   Jerarquia viària
                   actual



                 Xarxa veïnal i pacificada

      Llur funcionalitat no és la de circular per anar d’un punt a un altre,
      sinó que el seu ús radica en ser les vies emprades per accedir a
      habitatges, equipaments, etc. És el gruix de vies del municipi.


       -     Xarxa veïnal, es destaca sobretot la presència de voreres
             impracticables que obliguen al vianant a circular per la calçada
             motiu pel qual aquests vials respondrien millor a una
             configuració de via pacificada.


              o    Com a exemple d’aquesta problemàtica, es destaca l’eix
                   del c/ Joan Gerrer – c/ Roscada, que permet la circulació
                   dels vehicles en els dos sentits de la marxa, a la vegada
                   que l’ample de la calçada només permet el pas d’un
                   vehicle, i amb unes voreres impracticables que obliga als
                   vianants a desplaçar-se per la calçada.
       -     De la xarxa pacificada es destacaria l’ús del c/ Major i c/ Reverend Gabriel García per part dels vehicles motoritzats, doncs són dos
             vials pacificats al transit però l’actual configuració de ciutat fa que estiguin abocats a utilitzar-se com a vials de la xarxa secundària per a
             connectar el c/ Puigcúgul i el c/ Ample amb la pl. de la Coma i la Carretera Provincial i amb el c/ d’Avall.



       -     També en relació a la xarxa pacificada, cal assegurar que la senyalització garanteixi la prioritat del vianants respecte el vehicle per tal que
             pugui circular per tota la secció del carrer amb les condicions de seguretat i comoditat adequades.





                                                    Estudi de Mobilitat Urbana de Cassà de la Selva | Procés participatiu
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69