Page 5 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 5
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
Situació actual
Situació que volem
Elements d’un
Pla Educatiu Estratègia de
millora
Anàlisi dels Síntesi de
elements conjunt
El Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de La Selva és una eina per a Un Pla Local d'Educació té com a primer gran objectiu generar una reflexió
millorar les polítiques i el treball en xarxa en educació al municipi. col·lectiva sobre la realitat educativa en la que ens trobem, els recursos
educatius disponibles i l’acció educativa que s'està fent. Un cop avaluada
La iniciativa d’elaborar un Pla Educatiu de Cassà de la Selva sorgeix de la
la situació present, el Pla té com a objectiu últim consensuar prioritats de
voluntat de l’Ajuntament i del CEM de revisar l’estat educatiu del municipi i
millora i planificar les accions a desenvolupar en un horitzó temporal definit
d'avançar cap a una estratègia educativa cada cop més integral, que vagi
i estructurar un treball en xarxa per fer-les efectives.
més enllà de l’educació reglada obligatòria. Amb aquesta voluntat, Cassà
de la Selva es va adherir a la Xarxa de viles educadores de Girona i a Les premisses que han guiat aquest pla han estat:
l’Aliança per l’Educació 360.
• que tingui en compte el llarg de la vida i a l’ample de la vida, amb
En aquest context, l’any 2017 es va fer un primer estudi diagnòstic per a complentarietat entre l’educació reglada i no reglada).
detectar necessitats, limitacions i prioritats a treballar a nivell educatiu.
• que es faci amb la participació ciutadana, tot i que el principal lideratge i
Aquest estudi es va centrar sobre tot en l’educació reglada obligatòria.
responsabilitat recaigui en l’Administració Local.
Com a segon pas per avançar cap a l’horitzó d’esdevenir Poble Educador i
de generar una estratègia educativa en clau ‘360’, que integri l’educació • Que es recolzi en el CEM de Cassà (ampli i divers en la seva
formal i no formal al llarg de la vida, es va decidir fer un Pla Local composició) com a principal òrgan per a la pressa de decisions en
d’Educació. relació al Pla.
5