Page 6 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 6
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
Per tant, els objectius del Pla Local d’Educació de Cassà de la • Dades existents sobre educació (dades secundàries)
Selva, són:
• Enquestes a mida sobre pràctiques i opinions educatives dels
• Obtenir un diagnòstic en profunditat de la situació educativa al infants, adolescents, pares i mares d’alumnes i població adulta de
municipi, especialment en relació a les situacions que generen més Cassà de la Selva
preocupació entre la comunitat educativa. Aquesta diagnosi ha • Consulta al professorat i responsables de serveis i recursos
recollit la visió tant dels agents responsables dels serveis i recursos educatius.
educatius (educadors, docents, tècnics...) com també de la • Debats col·lectius sobre l’educació a través del CEM i taules
ciutadania destinatària d’aquests serveis i recursos (alumnat, interdepartamental de treball.
famílies i persones adultes en general).
El resum d’aquesta diagnosi es pot veure en la infografia de
• Visualitzar tots els recursos i activitats educatives que hi ha al conclusions.
municipi.
• Provocar un debat i consens social, tècnic i polític entorn a la
qüestió educativa, b) Consens de l’estratègia i accions del Pla
La definició d’una estratègia educativa parteix del consens d’uns
• Traçar una estratègia d’acció, orientada: crear més recursos allà on
objectius compartits a nivell educatiu (situació desitjada). Un cop
són necessaris; donar sentit (endreçar, integrar, etc) a allò que ja definits els objectius, es defineix una estratègia d’acció coherent per
està en marxa però al que li manca estructura o coherència; i aconseguir-los. És a dir, definim quins són els principals passos,
millorar el treball en xarxa entre els diferents agents socioeducatius canvis i millores que hem de promoure des del treball en xarxa.
del municipi.
En la pàgina a continuació es mostra u diagrama que sintetitza de
forma gràfica els objectius i metodologia del Pla Educatiu de Cassà de
la Selva.
La metodologia seguida per a l’elaboració del Pla contempla
aquestes fases
a) Diagnosi:
La diagnosi recopila i analitza diferents indicadors educatius,
procedents de les següents fons d’informació:
6