Page 7 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 7
Objectius generals
Objectius i metodologia • Fer una diagnosi en profunditat de
l’estat de l’educació
Pla Local d’Educació de Cassà de la Selva • Definir una estratègia d’acció
col·lectiva per als propers anys,
orientada a fer de Cassà de la
Selva:
o Un municipi educador
(l’educació com a objectiu
compartit del poble).
Diagnosis de Consens d’una Comunicació i o Un municipi amb visió
l’estat actual de estratègia Definició de les Organització posada en d’Educació 360 (amb una
major complementarietat
del Pla
l’educació general accions marxa entre centres educatius i
recursos de l’entorn)
Què
Què Què Què Es panificaran els recursos Què
Una àmplia recollida d’informació amb Definició d’uns objectius Un cop definida l’estratègia, necessaris per portar Finalitzada la fase de
múltiples fonts d’informació, per compartits a nivell educatiu es concretaran les accions endavant les accions i els disseny del Pla
construir una interpretació de la realitat (situació que volem) i d’una viables que donaran agents a implicar. Educatiu, es
educativa a Cassà de la Selva que estratègia d’acció conjunta i contingut operatiu al Pla. Es consensuaran els òrgans redactaran els Antecedents:
sustenti la pressa de decisions coherent per avançar cap al de seguiment i avaluació del materials necessaris • Adhesió a la Xarxa de
posteriors. L’anàlisi de la situació tindrà model de vila educativa que Pla i es preveurà per a la seva viles educadores de
en compte: volem. És a dir, definim Com l’organització interna de divulgació i Girona.
quins són els principals comunicació política,
• la realitat educativa de la població passos, canvis i millores Es crearan grups de treball l’Ajuntament per liderar el tècnica i ciutadana. • Realització de l’estudi
• el teixit de recursos educatius del que hem de promoure de interdisciplinars. Aquests desplegament del Pla. diagnòstic de la
poble forma coordinada. grups elaboraran propostes
d’acció, que seran Com situació escolar a
Com seleccionades i validades al Com Cassà per a detectar
Com • Redactant una fitxa de
• Aprofitant dades i informació llarg de les diferents planificació de cada acció Mitjançant l’elaboració prioritats a treballar.
existent. • Elaborant una proposta trobades. de material escrit i
inicial des de la • Preveient un protocol de Es vol fer un pas més
• Creant dades a mida, a través de: Regidoria d’Educació Les propostes finalment seguiment del pla amb la gràfic que ajudi a enllà completant aquest 1r
seleccionades seran
o Consulta als infants i • Contrastant i millorant organitzades per tal de comunitat educativa. sintetitzar i difondre estudi amb un anàlisi més
els continguts dels
adolescents aquesta estratègia amb generar un pla d’acció Pla. integral de l’educació al
el CEM
o Consulta a les famílies coherent i global. municipi: considerant la
o Consulta al professorat globalitat de recursos
o Consulta als recursos educatius, la
educatius complementarietat del
dins i fora escola
o Consulta al personal tècnic de
l’Ajuntament (l’educació reglada i no
reglada) i les diferents
etapes vitals de les
persones.
Elaboració, seguiment i validació de les fases amb la col·laboració del CEM 7