Page 59 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 59
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
Des de la teva experiència, quines són les 3 principals
dificultats que detectes entre els infants o adolescents per
assolir uns bons resultats educatius? Visions del món escolar
Manca de recursos humans (ràtios elevades,… 18%
Falta de motivació, atenció i concrentració... 15% El Professorat
Manca d'companyament familiar i… 15%
Per al conjunt del Val a dir que tot el
Situacions socioeconòmiques familiars… 10%
professorat de Cassà, les 3 professorat de la EB parla
Dificultats de l'alumnat en la gestió… 9%
dificultats que més detecten de les ràtios. Traient
Dificultats d'atenció a la diversitat (cultural,… 8%
per a què l’alumnat assoleixi aquests casos, veuríem
La sobreestimulació (pantalles, quantitat… 7%
uns bons resultats són: com els docents de
Manca d'hàbits, autonomia i capacitat… 7%
Primària i ESO troben més
Manca d'actualització a mètodes i material… 5% • La manca de motivació,
rellevant la manca de
Manca de base (lectoescriptura) 3% atenció i/o concentració
Altres (Manca de valoració de l'escola,… 4% motivació, atenció, etc. i la
• La manca manca d’acompanyament
d’acompanyament familiar.
familiar
Hi ha algun perfil d’alumnat que consideres que està Per a un 54% del
especialment desatès des del punt de vista educatiu?
• La manca de recursos professorat hi ha perfils
humans: d’especialistes d’alumnat que estan
de suport i docents (per quedant desatesos. Aquets
poder baixar les ràtios i son: alumnat amb NEE,
No
Sí fer una atenció més l’alumnat amb alts dificultats
54% 46%
personalitzada). socioeconòmiques o altres
com els d’alt rendiment,
En quart lloc situen les
l'alumnat amb famílies poc
dificultats econòmiques i involucrades.
també es nombra la
dificultat de gestió
Font: Enquesta al professorat de Cassà. Curs 2018-2019. Mostra emocional: la frustració,
enquestada: 82 docents (73 1ària i secundària i 9 de la llar)
assertivitat, etc.
59