Page 60 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 60
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
Quina creus que seria la manera més eficaç d’actuar contra
les dificultats que has mencionat? Es docents, en general, se • Treball amb les famílies:
senten moderadament recursos i acompanyament
capaços de incidir en la als pares i mares
Reduir ràtios i/o incorporar més docents 22%
compensació de les • Recursos: sobretot humans,
desigualtat dels seus alumnes:
Treballar per la implicació familiar: recursos tant generalistes com
i acompanyament als pares i mares 18% en una escala al 1 al 10,
(obertura de centre, xerrades sobre… especialistes.
valoren en un 6,1 la
Augmentar els recursos humans específics disponibilitat d’eines i recursos • Metodologia: aprenentatge
en atenció psicosocial i pedagògica (Serveis 17% (del centre, municipals, amb significatiu, autoavaluació,
Socials, EAP, etc.)
les famílies...) per a compensar gamificació, etc
Incorporar més recursos d'aprenentatge les desigualtats educatives
significatiu que tinguin en compte la 10% • Hàbits bàsics i tècniques
diversitat i individualitat de l'alumne… dels alumnes.
d’estudi
Promocionar activitats d'habilitats i Val a dir que aquesta valoració
coneixements bàsics i útils (dins i fora de 8% és pitjor pel que fa a la primera Altre cop, trobem diferències
l'escola): tècniques d'estudi i lectura. per l’etapa educativa dels
etapa d’infantil: la mitjana de la
Treball en xarxa entre tots els recursos del llar d’infants baixa fins al 5,5. docents: el professorat de la
municipi per aprofitar totes les oportunitats 7% llar és la que de forma
(especialment per a les famílies poc…
Les solucions que els docents unànime veu la solució en
Disminució del temps en pantalles (també creuen més necessàries per abaixar ràtios. En canvi, per a
pel que fa les activitats que es demanen des 6%
de l'escola) millorar les dificultats que han la primària i secundària
mencionat i donar suport als treballar per la implicació
Assegurar l'accessibilitat i el coneixement
de l'entorn (activitats extraescolars, 4% perfils que més ho necessiten familiar i augmentar els
coneixement de les entitats, medi… son: recursos humans
Altres (Reestructuració d'horaris, Activitats • Reducció de ràtios i/o especialitzats són els trets més
de motivació, posar en valor les escoles, 8% rellevants.
Formació en atenció a la diversitat, donar… incorporació de docents.
Font: Enquesta al professorat de Cassà. Curs 2018-2019. Mostra
enquestada: 82 docents (73 1ària i secundària i 9 de la llar)
60