Page 67 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 67

Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà  de la Selva 2020-2024


























              Idees força de l’educació escolar


              • El volum d’alumnat a Cassà ha augmentat lleugerament aquest          •  L’alumnat estranger a Cassà ha augmentat aquest curs (+26).
                curs. Tot i això, i en relació amb les dades demogràfiques, podem      Actualment representa un 16% de l’alumnat i és majoritàriament
                preveure dos moviments importants. La població infantil de 0-3 i       gambià. L’alumnat estranger es concentra als centres públics: de
                de primària pot patir un progressiu decreixement. En canvi en els      cada 4 alumnes estrangers només 1 va a l’escola concertada.
                propers anys el volum d’alumnat de secundària obligatòria i post-
                obligatòria previsiblement augmentarà (donada una base actual        •  Un 13,6% de l’alumnat de Cassà té diagnosticada alguna NEE
                més ampla dels 0-15).                                                  (necessitat educativa especial).  Aquest percentatge de diagnòstic
                                                                                       augmenta a mesura que augmenta l’etapa educativa. La
              • El 34% dels infants de 0-3 anys estan escolaritzats a l’escola         distribució de l’alumnat amb NEE entre centres públics i privat és
                bressol municipal. Es tracta d’una taxa d’escolarització               molt proporcional.
                lleugerament inferior a la del conjunt del territori.
                                                                                     • El 54% de l’alumnat amb NEE  és de tipus social (situació
              • El perfil de famílies que porta els seus fills a l’escola bressol és   econòmica i social desfavorida).
                predominantment autòcton, amb estudis superiors i laboralment
                ocupat a temps complet. Les dades apunten una important              • Un 3% de l’alumnat de Cassà ha estat atés durant el curs per les
                infrarepresentació de famílies estrangeres i amb nivell                comissions socials.
                socioeconòmic baix, de manera que l’accés a l’EB pot estar
                interferit per barreres d’accés econòmiques i culturals.


                                                                                                                                                      67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72