Page 67 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 67
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
Idees força de l’educació escolar
• El volum d’alumnat a Cassà ha augmentat lleugerament aquest • L’alumnat estranger a Cassà ha augmentat aquest curs (+26).
curs. Tot i això, i en relació amb les dades demogràfiques, podem Actualment representa un 16% de l’alumnat i és majoritàriament
preveure dos moviments importants. La població infantil de 0-3 i gambià. L’alumnat estranger es concentra als centres públics: de
de primària pot patir un progressiu decreixement. En canvi en els cada 4 alumnes estrangers només 1 va a l’escola concertada.
propers anys el volum d’alumnat de secundària obligatòria i post-
obligatòria previsiblement augmentarà (donada una base actual • Un 13,6% de l’alumnat de Cassà té diagnosticada alguna NEE
més ampla dels 0-15). (necessitat educativa especial). Aquest percentatge de diagnòstic
augmenta a mesura que augmenta l’etapa educativa. La
• El 34% dels infants de 0-3 anys estan escolaritzats a l’escola distribució de l’alumnat amb NEE entre centres públics i privat és
bressol municipal. Es tracta d’una taxa d’escolarització molt proporcional.
lleugerament inferior a la del conjunt del territori.
• El 54% de l’alumnat amb NEE és de tipus social (situació
• El perfil de famílies que porta els seus fills a l’escola bressol és econòmica i social desfavorida).
predominantment autòcton, amb estudis superiors i laboralment
ocupat a temps complet. Les dades apunten una important • Un 3% de l’alumnat de Cassà ha estat atés durant el curs per les
infrarepresentació de famílies estrangeres i amb nivell comissions socials.
socioeconòmic baix, de manera que l’accés a l’EB pot estar
interferit per barreres d’accés econòmiques i culturals.
67