Page 69 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 69
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
• El 10% de l’alumnat de Cassà rep algun tipus d’ajut a Serveis Socials, la Biblioteca i el CREC.
l’escolaritat. Els centres que més en reben són els públics i
els de primària. Tenint en compte que el 13% de l’alumnat té • El professorat de Cassà, independentment de la titularitat
informe de dificultats socioeconòmiques, l’indici és que hi ha dels centres, manifesta una bona relació amb les famílies.
una bona cobertura d’ajuts econòmics a l’alumnat. Durant l’etapa d’infantil és quan aquesta relació és millor. A
secundària, en canvi, la valoració és una mica pitjor.
• La subvenció de l’ajuntament al projecte de socialització de
llibres suposa un ajut indirecte i universal a totes les famílies • Pel que fa a la formació d’adults, destaca el fet que no hi ha
amb fills en edat escolar del municipi. un CFA a Cassà de la Selva. Hi ha en canvi cursos i tallers
repartits en diferents espais i formats. Tot i així, és
• Els docents indiquen que les 3 principals barreres a l’èxit destacable que:
educatiu son:
• Un 20% de la població enquestada s’estava format
• La manca de motivació, atenció i/o concentració durant el moment de l’enquesta o es vol formar
• La manca d’acompanyament familiar aquest any (29%).
• La manca de recursos humans: d’especialistes de • La gran majoria ho fa o pretén fer-ho a altres
suport i docents (per baixar les ràtios). municipis o en versió online.
• Les famílies apunten també la desmotivació i l’avorriment • Per altra banda, el 50’5% diu no rebre informació
com a principal dificultat que enfronten amb els seus fills. sobre l’oferta formativa.
Aquestes dificultats s’expressen molt més a la secundària.
• El 37,1% dels adults creu que no hi ha una bona
• Des dels centres educatius es percep que l’alumnat amb oferta educativa per adults. Els motius són: manca
d’oferta diversa, especialitzada i atractiva, la manca
problemes psicopedagògics i socials està sent d’informació i per la impossibilitat de compatibilitzar
insuficientment atès. horaris.
• El 47% del professorat es relaciona amb altres recursos del
municipi. Les relacions són, sobretot, amb Educació,
69