Page 69 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 69

Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà  de la Selva 2020-2024









                    • El 10% de l’alumnat de Cassà rep algun tipus d’ajut a            Serveis Socials, la Biblioteca i el CREC.
                       l’escolaritat. Els centres que més en reben són els públics i
                       els de primària. Tenint en compte que el 13% de l’alumnat té   • El professorat de Cassà, independentment de la titularitat
                       informe de dificultats socioeconòmiques, l’indici és que hi ha   dels centres, manifesta una bona relació amb les famílies.
                       una bona cobertura d’ajuts econòmics a l’alumnat.               Durant l’etapa d’infantil és quan aquesta relació és millor. A
                                                                                       secundària, en canvi, la valoració és una mica pitjor.
                    • La subvenció de l’ajuntament al projecte de socialització de
                       llibres suposa un ajut indirecte i universal a totes les famílies   • Pel que fa a la formació d’adults, destaca el fet que no hi ha
                       amb fills en edat escolar del municipi.                         un CFA a Cassà de la Selva. Hi ha en canvi cursos i tallers
                                                                                       repartits en diferents espais i formats. Tot i així, és
                    • Els docents indiquen que les 3 principals barreres a l’èxit      destacable que:
                       educatiu son:
                                                                                            • Un 20% de la població enquestada s’estava format
                           • La manca de motivació, atenció i/o concentració                   durant el moment de l’enquesta o es vol formar

                           • La manca d’acompanyament familiar                                 aquest any (29%).
                           • La manca de recursos humans: d’especialistes de                • La gran majoria ho fa o pretén fer-ho a altres
                              suport i docents (per baixar les ràtios).                        municipis o en versió online.

                    • Les famílies apunten també la desmotivació i l’avorriment             • Per altra banda, el 50’5% diu no rebre informació
                       com a principal dificultat que enfronten amb els seus fills.            sobre l’oferta formativa.
                       Aquestes dificultats s’expressen molt més a la secundària.
                                                                                            • El 37,1% dels adults creu que no hi ha una bona
                    • Des dels centres educatius es percep que l’alumnat amb                   oferta educativa per adults. Els motius són: manca
                                                                                               d’oferta diversa, especialitzada i atractiva, la manca
                       problemes    psicopedagògics     i   socials   està    sent             d’informació i per la impossibilitat de compatibilitzar
                       insuficientment atès.                                                   horaris.

                    • El 47% del professorat es relaciona amb altres recursos del
                       municipi. Les relacions són, sobretot, amb Educació,








                                                                                                                                                      69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74