Page 75 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 75

Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà  de la Selva 2020-2024







                                                                            Interès percebut pels Infants i       els centres educatius o en una
                     "Els meus pares s’interessen pel que faig a
                    l’escola/institut i estan pendents dels meus            Adolescents                           comunicació fluïda entre progenitors i
                                    estudis"                                                                      professorat. De fet, vèiem en pàgines
                                                                            L’acompanyament escolar de la         anteriors que un percentatge
                                                                            família és clau per a l’èxit i la
                                                                                                                  significatiu de famílies senten que
                                                                            integració educativa.
                     Molt; 324;                    Gens; 2; 1%                                                    desconeixen els continguts del que
                       69%
                                                    Poc; 10; 2%             La gran majoria de l’alumnat (91%)    es fa a classe o el funcionament del
                                                    Regular; 30; 6%         percep que els seus pares i mares     centre escolar dels fills, especialment
                                                                            s’interessen pel que fan a            en l’etapa de secundària. La ‘falta’
                                                                            l’escola/institut i que estan pendents    d’implicació de les famílies és també
                                                Bastant; 102;               dels seus estudis. Només 3 % creu     una queixa recurrent del professorat
                                                   22%
                                                                            que els seus pares i mares            que, tanmateix, no s’ajusta a l'interès
                                                                            s’interessen ‘Gens o Poc’.            i importància que pares i fills afirmen
                                                                                                                  atorgar a l’escola/institut.
                   Assignatures supeses segons freqüència amb la que        L’interès pels estudis es manifesta,
                                   es parla amb la                          entre d’altres, en l’hàbit més o menys   En aquest àmbit de la implicació
                             família de l'escola o institut
                                                                            freqüent de parlar sobre l’escola o   escolar de les famílies entren en joc
            100%                                                            institut entre pares i fills. Com es veu   múltiples consideracions que caldrà
             80%
                                                               Dues o
             60%                                                            en el gràfic, l’hàbit de parlar sobre   tenir en compte a l’hora de fer
                                                               més
             40%                                                            l’escola o institut es correlaciona amb   propostes per millorar-la: des
                                                               Una
             20%                                                            els resultats acadèmics: parlar amb   d’aspectes com la visió més o menys
              0%
                                                               Cap
                   Cada dia o  Alguna   Alguna    Alguna                    freqüència es correlaciona amb uns    jeràrquica i distant que els pares i
                   quasi cada  vegada a la  vegada al  vegada l’any         millors resultats i viceversa.        mares tenen de l’escola/institut, i que
                      dia     setmana    mes    o mai o quasi
                                                   mai                                                            els anima en menor o major mesura a
                                                                            L’interès dels pares i mares vers
                                 Parla amb la                                                                     participar-hi activament; a les
                            família de l'escola o institut                  l’escola o institut, així com per     limitacions i condicions amb les que
                                                                            l’evolució acadèmica dels fills, sovint   els centres educatius tracten de
                Font: Enquesta a  Infants i Adolescents.                    s’expressa dins de l’àmbit de la llar
                Curs 2018-2019.  Mostra enquestada: 472 alumnes             però no sempre es tradueix en una     configurar la participació i implicació
                                                                                                                  de les famílies.
                                                                            implicació efectiva de les famílies en

                                                                                                                                                      75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80