Page 75 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 75
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
Interès percebut pels Infants i els centres educatius o en una
"Els meus pares s’interessen pel que faig a
l’escola/institut i estan pendents dels meus Adolescents comunicació fluïda entre progenitors i
estudis" professorat. De fet, vèiem en pàgines
L’acompanyament escolar de la anteriors que un percentatge
família és clau per a l’èxit i la
significatiu de famílies senten que
integració educativa.
Molt; 324; Gens; 2; 1% desconeixen els continguts del que
69%
Poc; 10; 2% La gran majoria de l’alumnat (91%) es fa a classe o el funcionament del
Regular; 30; 6% percep que els seus pares i mares centre escolar dels fills, especialment
s’interessen pel que fan a en l’etapa de secundària. La ‘falta’
l’escola/institut i que estan pendents d’implicació de les famílies és també
Bastant; 102; dels seus estudis. Només 3 % creu una queixa recurrent del professorat
22%
que els seus pares i mares que, tanmateix, no s’ajusta a l'interès
s’interessen ‘Gens o Poc’. i importància que pares i fills afirmen
atorgar a l’escola/institut.
Assignatures supeses segons freqüència amb la que L’interès pels estudis es manifesta,
es parla amb la entre d’altres, en l’hàbit més o menys En aquest àmbit de la implicació
família de l'escola o institut
freqüent de parlar sobre l’escola o escolar de les famílies entren en joc
100% institut entre pares i fills. Com es veu múltiples consideracions que caldrà
80%
Dues o
60% en el gràfic, l’hàbit de parlar sobre tenir en compte a l’hora de fer
més
40% l’escola o institut es correlaciona amb propostes per millorar-la: des
Una
20% els resultats acadèmics: parlar amb d’aspectes com la visió més o menys
0%
Cap
Cada dia o Alguna Alguna Alguna freqüència es correlaciona amb uns jeràrquica i distant que els pares i
quasi cada vegada a la vegada al vegada l’any millors resultats i viceversa. mares tenen de l’escola/institut, i que
dia setmana mes o mai o quasi
mai els anima en menor o major mesura a
L’interès dels pares i mares vers
Parla amb la participar-hi activament; a les
família de l'escola o institut l’escola o institut, així com per limitacions i condicions amb les que
l’evolució acadèmica dels fills, sovint els centres educatius tracten de
Font: Enquesta a Infants i Adolescents. s’expressa dins de l’àmbit de la llar
Curs 2018-2019. Mostra enquestada: 472 alumnes però no sempre es tradueix en una configurar la participació i implicació
de les famílies.
implicació efectiva de les famílies en
75