Page 73 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 73
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
Hàbits de descans l’ESO, coincidint amb el canvi d’horaris i la
major autonomia de l’alumnat.
A quina hora vas a dormir A Cassà de la Selva, un 15% de l’alumnat Es constata d’aquesta manera la
normalment entre setmana? se’n va a dormir cap a les 12h o més tard. importància dels hàbits d’alimentació i
Cap a les Un 74% d’aquests són alumnat d’ESO. Cal
Entre les 12 de la descans com a condicions de base per
10 i les 12 nit; 46; tenir en compte que, a més, ells són els que afavorir l’aprenentatge dels infants i el seu
de la nit; 10% s'aixequen més d’hora per entrar a l’Institut.
210; 45% rendiment escolar.
Després de les 12 La correlació entre dormir poc i tenir altres
de la nit; 23; 5%
factors de vulnerabilitat socioeducativa és Garantir i supervisar aquests bons hàbits és
elevada: Anar-se’n a dormir tard es vincula una tasca primordial de les famílies que, si
Abans de les 10 o cap a les
10 de la nit; 189;40% empíricament a una major probabilitat de no falla, fa trontollar l’acció de la resta d’agents
esmorzar abans de sortir de casa, menjar educatius.
sol al migdia, sentir-se cansat, suspendre
vàries assignatures, estar a disgust a Les dades d’hàbits de descans i alimentaris
Durant els últims dies t’has sentit...
l’escola o institut, fer un ús major de tablets i de Cassà de la Selva, relativament a altres
Normal; 217;
47% mòbils (consum de pantalles), sentir un municipis, són certament més positives,
menor acompanyament educatiu per part indicant un grau de protecció de l'alumnat
dels pares i sentir-se més desmotivat vers en aquests àmbits. Tot i això, cal tenir en
Amb bastant l’aprenentatge. compte dos aspectes:
energia; 60; 13%
Segons els resultats de l’enquesta no hi ha
Una mica cansat/da; • Els diferents hàbits de risc es concentren
Ple/na d'energia; 113; 24% relació entre fer extraescolars, ni les hores
35; 8% Molt cansat/da; generalment en uns mateixos alumnes,
36; 8% dedicades amb estar més cansat. Les de manera que uns pocs alumnes
vinculacions més fortes amb el cansament - concentren un risc elevat.
d’entre les preguntes contemplades per
• El % relatiu i la comparativa no ens ha de
l’enquesta- són el fet d’anar-se’n a dormir fer oblidar que sota aquest % hi ha un
Font: Enquesta a infants de primària i secundària de tard i dedicar moltes hores a les pantalles, nombre absolut de casos sobre els que
Cassà. Curs 2018-2019. Mostra enquestada: 472
alumnes com mostra el gràfic de l’esquerra.. cal tenir mecanismes efectius d’atenció.
Els mals, o pitjors, hàbits de descans estan
altament relacionats amb la transició a
73