Page 74 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 74
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
Acompanyament escolar classe. Aquest fet té molt a veure amb
sentir-se desconeixedor del
Algunes famílies expressen dificultats
funcionament de l’escola i/o tenir
per fer un bon acompanyament dels sensació d’una manca de comunicació
seus fills. Aquests dificultats tenen a (o de la seva qualitat) amb els
veure en alguns casos amb la pròpia
Com a pare o mare, tens alguna d'aquestes dificultats situació familiar i en d’altres amb la professorat.
per fer un bon acompanyament escolar dels teus relació (o falta de relació) establerta El conjunt de dificultats derivades de la
fills/es?
amb el centre educatiu. relació – o manca de coneixement–
0% 50% 100% amb el centre educatiu afecten de
La dificultat familiar més estesa a
manera més acusada a les famílies
Cassà de la Selva és la manca de
Falta de temps 62 85 103 50 amb fills a l’ESO i a progenitors amb
temps. És a dir, les dificultats de estudis primaris o inferiors.
conciliació per a la cura (el 49% de les
Dificultat per motivar el meu fill/a
18 83 105 81 famílies el tenen sovint o de vegades). Tant a primària com a secundària, els
en els seus estudis
Aquesta dificultat percebuda és pares (homes) expressen més
Desconeixement dels continguts relaciona amb l’ocupació (a temps desconeixement de l’escola que les
21 58 120 89
que estudien a classe
complert) i els progenitors que tenen mares.
Poca comunicació (o dificultats de fills en primària o infantil. Amb una incidència rellevant, un 20%
comunicació) amb el professorat 14 49 109 112
Cal tenir en compte que les dificultats dels pares i mares de Cassà tenen
de manca de temps i el cansament i problemes econòmics (sovint o de
Dificultats econòmiques o familiars 17 43 113 117
sensació de sobrecàrrega que se’n vegades). El 38% d’aquests estan en
deriva no només afecten a la quantitat atur buscant feina i tenen nivells baixos
Desconeixement del funcionament
11 44 140 92 de temps disponible per als fills sinó d’instrucció. També hi ha un 19% de
de l'escola o institut
que també afecten a la qualitat del persones ocupades a temps complert,
temps que s’hi pot dedicar. que tenen problemes econòmics. La
Sovint De tant en tant Rarament Mai manca de poder adquisitiu pot
Quasi un 35% dels progenitors tenen entrebancar un bon acompanyament
dificultats per motivar els fills – sovint o
educatiu i un accés a activitats
de tant en tant. extraescolars.
Font: Enquesta a les famílies.
2018-2019. Mostra enquestada: 390 pares i mares. Un 27% se sent desconeixedora dels
continguts que els seus fills estudien a
74