Page 124 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 124

Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà  de la Selva 2020-2024

                                             Recursos de

                                             l’entorn                                                               Treball en xarxa






                Cassà de la Selva és un entorn relativament ben valorat                  En el propòsit d’esdevenir un municipi educador,
                tant per l’alumnat com les seves famílies. Tot i així, es                l’administració no pot ser l’únic actor sinó que ha d’estimular la
                demana:                                                                  co-responsabilització i el treball col·laboratiu entre tota la xarxa
                • Augmentar les activitats familiars i els espais coberts per            de recursos del municipi.
                   a famílies amb fills.                                                 El treball en xarxa no és, només, relacionar-se amb altres
                • Augmentar, diversificar i millorar els espais verds. Es                recursos. Un treball en xarxa real és aquell que té els seus
                   reclamen més espais verds al centre i fer-los segurs                  recursos treballant per uns objectius comuns i un plantejament
                                                                                         coordinat.
                • Millorar els equipaments (especialment els esportius)
                                                                                         La xarxa que hem trobat a Cassà té una densitat considerable
                • Més espais i activitats per a adolescents i joves.                     de relacions de coordinació i suport entre recursos però és
                La majoria de l’alumnat del municipi es desplaça diàriament              més feble en aliances i objectius compartits.
                a peu fins els centres escolars. Tanmateix, es tracta d’un               La valoració del treball en xarxa, per part dels professionals és
                percentatge que té marge per augmentar.                                  prou ‘tèbia’. Es valora amb un 6,8 sobre 10. Per tant, sembla

                El temps d’entreteniment amb pantalles es dispara amb el                 que hi ha marge i desig d’enfortir el treball en xarxa que es fa
                trànsit de primària a secundària. També hi ha un                         al municipi.
                abandonament important del temps destinat a la lectura.
                El treball en xarxa entre recursos educatius es valora amb               Els recursos socioeducatius del municipi indiquen 4 dificultats
                3,6 sobre 5 punts. Hi ha una coneixença alta entre recursos              diferents per a arribar al seu públic diana:
                però manquen objectius comuns i aliances estables.
                                                                                         •   la dificultat per arribar a perfils concrets de població: joves,
                                                                                            immigrants i famílies menys arrelades al municipi.
                                                                                         • la dificultat d’usar un llenguatge comú als destinataris (joves
                                                                                            i culturals);  la sobreinformació d’activitats i saturació
                                                                                            informativa.
                                                                                         • la dificultat de consolidar grups de participants en les
                                                                                            activitats.
                                                                                         • la dificultats per la competència amb activitats similars
                                                                                            (sobretot pel que fa activitats extraescolars menys
                                                                                            mediàtiques).
                                                                                         En general, el recursos que tenen més dificultats per arribar a
                                                                                         la població diana són les entitats i associacions.
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129