Page 124 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 124
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
Recursos de
l’entorn Treball en xarxa
Cassà de la Selva és un entorn relativament ben valorat En el propòsit d’esdevenir un municipi educador,
tant per l’alumnat com les seves famílies. Tot i així, es l’administració no pot ser l’únic actor sinó que ha d’estimular la
demana: co-responsabilització i el treball col·laboratiu entre tota la xarxa
• Augmentar les activitats familiars i els espais coberts per de recursos del municipi.
a famílies amb fills. El treball en xarxa no és, només, relacionar-se amb altres
• Augmentar, diversificar i millorar els espais verds. Es recursos. Un treball en xarxa real és aquell que té els seus
reclamen més espais verds al centre i fer-los segurs recursos treballant per uns objectius comuns i un plantejament
coordinat.
• Millorar els equipaments (especialment els esportius)
La xarxa que hem trobat a Cassà té una densitat considerable
• Més espais i activitats per a adolescents i joves. de relacions de coordinació i suport entre recursos però és
La majoria de l’alumnat del municipi es desplaça diàriament més feble en aliances i objectius compartits.
a peu fins els centres escolars. Tanmateix, es tracta d’un La valoració del treball en xarxa, per part dels professionals és
percentatge que té marge per augmentar. prou ‘tèbia’. Es valora amb un 6,8 sobre 10. Per tant, sembla
El temps d’entreteniment amb pantalles es dispara amb el que hi ha marge i desig d’enfortir el treball en xarxa que es fa
trànsit de primària a secundària. També hi ha un al municipi.
abandonament important del temps destinat a la lectura.
El treball en xarxa entre recursos educatius es valora amb Els recursos socioeducatius del municipi indiquen 4 dificultats
3,6 sobre 5 punts. Hi ha una coneixença alta entre recursos diferents per a arribar al seu públic diana:
però manquen objectius comuns i aliances estables.
• la dificultat per arribar a perfils concrets de població: joves,
immigrants i famílies menys arrelades al municipi.
• la dificultat d’usar un llenguatge comú als destinataris (joves
i culturals); la sobreinformació d’activitats i saturació
informativa.
• la dificultat de consolidar grups de participants en les
activitats.
• la dificultats per la competència amb activitats similars
(sobretot pel que fa activitats extraescolars menys
mediàtiques).
En general, el recursos que tenen més dificultats per arribar a
la població diana són les entitats i associacions.