Page 121 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 121
Pla Local L’acompanyament i la implicació familiar és fonamental en l’èxit educatiu dels fills. Cassà de la Selva té una taxa d’escolarització 0-3
La implicació familiar és una prioritat de millora, especialment entre els perfils amb
una mica inferior a la mitjana de Catalunya. Les
d’Educació (PLE) més risc socioeducatiu. Es remarca la necessitat d’impulsar recursos que recolzin i famílies estrangeres i amb nivell socioeconòmic
acompanyin a les famílies.
Entre les famílies estrangeres es detecta una major precarietat econòmica, de la baix tenen molt poca presència a la llar d’infants.
de Cassà de la qual es deriva un menor accés dels fills a activitats extraescolars. A més, aquestes L’alumnat d’origen estranger representa el 16% i
ha tendit a augmentar.
famílies tenen dificultats per a fer el seguiment escolar dels fills per raons
idiomàtiques o de comprensió de la cultura escolar.
Selva 2020-2024 Les famílies consideren especialment important reforçar la relació entre família i Els indicadors mostren en general uns % baixos
de privacions materials per a l’estudi entre
escola. l’alumnat (no tenir els llibres o el material, no anar
Famílies a les excursions, no disposar a casa d’un lloc per
Educació fer tasques escolars...). Tanmateix, les privacions
es concentren en alumnes que acumulen altres
Educació escolar factors de risc.
extraescolar L’alumnat d’origen estranger té més privacions
materials i suspèn en major mesura dues o més
assignatures.
L’accés a activitats extraescolars es Hi ha una demanda i voluntat compartida de
correlaciona amb un major èxit educatiu i reforçar els projectes educatius de centre en tot
uns hàbits més saludables. Tant l’alumnat allò que implica aprenentatge significatiu i actiu,
com les famílies reconeixen a les expressió emocional i connexió amb l’entorn.
extraescolars un gran valor educatiu. Pel que fa a l’educació post-obligatòria, Cassà de
A Cassà hi ha un accés elevat a les la Selva no compta amb opcions de cicles
extraescolars: un 86% de l’alumnat en fa Situació formatius ni PFI.
alguna activitat. Entre l’alumnat que no
accedeix a extraescolars hi ha una
sobrerepresentació d’alumnat d’origen educativa de
estranger. Administració local
Cassà de la El mapa de recursos educatius a Cassà de la Selva és
Educació en ampli i variat. Tanmateix, es troba a faltar un Centre de
Formació d’Adults i recursos d’orientació educativa i
l’entorn Selva professional per a l’alumnat que abandona
prematurament els estudis.
Cassà de la Selva és un entorn ben valorat. Any 2019 Les famílies i els docents reclamen:
Tot i així, es demana: • Aprofundir en la inclusió i l’accés equitatiu a les
• Més activitats familiars i espais coberts oportunitats educatives dins i fora de l’escola.
per a famílies amb fills. • Donar més suport als educadors i a l'alumnat amb
• Un Centre Cívic municipal. necessitats educatives especials.
• Millorar els espais verds. • Obrir i interconnectar els recursos educatius: patis
oberts, activitats entre escoles i entitats, major
• Millorar els equipaments esportius. obertura de les escoles a les famílies…
• Més espais i activitats per a joves. • Difondre més eficaçment la informació.
L’Ajuntament necessita la col·laboració de la resta de
Ús del temps lliure: El temps d’entreteniment recursos i serveis del poble per assolir aquests objectius.
amb pantalles es dispara amb el pas de
primària a ESO. També hi ha un Treball en xarxa
abandonament del temps destinat a la
lectura. La xarxa que hem trobat a Cassà té una densitat considerable de relacions de
coordinació i suport entre recursos però és més feble en aliances i objectius
compartits. Hi ha marge i desig d’enfortir el treball en xarxa que es fa al municipi.