Page 121 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 121

Pla Local                                 L’acompanyament i la implicació familiar és fonamental en l’èxit educatiu dels fills.   Cassà de la Selva té una taxa d’escolarització 0-3
                                                  La implicació familiar és una prioritat de millora, especialment entre els perfils amb
                                                                                                                         una mica inferior a la mitjana de Catalunya. Les
        d’Educació (PLE)                          més risc socioeducatiu. Es remarca la necessitat d’impulsar recursos que recolzin i   famílies estrangeres i amb nivell socioeconòmic
                                                  acompanyin a les famílies.
                                                  Entre les famílies estrangeres es detecta una major precarietat econòmica, de la   baix tenen molt poca presència a la llar d’infants.
        de Cassà  de la                           qual es deriva un menor accés dels fills a activitats extraescolars. A més, aquestes   L’alumnat d’origen estranger representa el 16% i
                                                                                                                         ha tendit a augmentar.
                                                  famílies tenen dificultats per a fer el seguiment escolar dels fills per raons
                                                  idiomàtiques o de comprensió de la cultura escolar.
        Selva 2020-2024                           Les famílies consideren especialment important reforçar la relació entre família i   Els indicadors mostren en general uns % baixos
                                                                                                                         de privacions materials per a l’estudi entre
                                                  escola.                                                                l’alumnat (no tenir els llibres o el material, no anar
                                                            Famílies                                                     a les excursions, no disposar a casa d’un lloc per
                                                                                                       Educació          fer tasques escolars...). Tanmateix, les privacions
                                                                                                                         es concentren en alumnes que acumulen altres
                         Educació                                                                      escolar           factors de risc.
                    extraescolar                                                                                         L’alumnat d’origen estranger té més privacions
                                                                                                                         materials i suspèn en major mesura dues o més
                                                                                                                         assignatures.
              L’accés a activitats extraescolars es                                                                      Hi ha una demanda i voluntat compartida de
           correlaciona amb un major èxit educatiu i                                                                     reforçar els projectes educatius de centre en tot
          uns hàbits més saludables. Tant l’alumnat                                                                      allò que implica aprenentatge significatiu i actiu,
                com les famílies reconeixen a les                                                                        expressió emocional i connexió amb l’entorn.
              extraescolars un gran valor educatiu.                                                                      Pel que fa a l’educació post-obligatòria, Cassà de
               A Cassà hi ha un accés elevat a les                                                                       la Selva no compta amb opcions de cicles
           extraescolars: un 86% de l’alumnat en fa                 Situació                                             formatius ni PFI.
            alguna activitat. Entre l’alumnat que no
               accedeix a extraescolars hi ha una
             sobrerepresentació d’alumnat d’origen                  educativa de
                                 estranger.                                                                            Administració local
                                                                    Cassà de la                                           El mapa de recursos educatius a Cassà de la Selva és
                  Educació en                                                                                             ampli i variat. Tanmateix, es troba a faltar un Centre de
                                                                                                                          Formació d’Adults i recursos d’orientació educativa i
                          l’entorn                                  Selva                                                 professional per a l’alumnat que abandona
                                                                                                                          prematurament els estudis.
         Cassà de la Selva és un entorn ben valorat.                Any 2019                                              Les famílies i els docents reclamen:
                        Tot i així, es demana:                                                                            •  Aprofundir en la inclusió i l’accés equitatiu a les
         •  Més activitats familiars i espais coberts                                                                       oportunitats educatives dins i fora de l’escola.
                       per a famílies amb fills.                                                                          •  Donar més suport als educadors i a l'alumnat amb
                  •  Un Centre Cívic municipal.                                                                             necessitats educatives especials.
                   •  Millorar els espais verds.                                                                          •  Obrir i interconnectar els recursos educatius: patis
                                                                                                                            oberts, activitats entre escoles i entitats, major
            •  Millorar els equipaments esportius.                                                                          obertura de les escoles a les famílies…
             •  Més espais i activitats per a joves.                                                                      •  Difondre més eficaçment la informació.
                                                                                                                          L’Ajuntament necessita la col·laboració de la resta de
        Ús del temps lliure: El temps d’entreteniment                                                                     recursos i serveis del poble per assolir aquests objectius.
           amb pantalles es dispara amb el pas de
                 primària a ESO. També hi ha un                                                Treball en xarxa
            abandonament del temps destinat a la
                                   lectura.                                                  La xarxa que hem trobat a Cassà té una densitat considerable de relacions de
                                                                                             coordinació i suport entre recursos però és més feble en aliances i objectius
                                                                                             compartits. Hi ha marge i desig d’enfortir el treball en xarxa que es fa al municipi.
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126