Page 133 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 133

Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà  de la Selva 2020-2024
         2. Mantenir les places del CREC i reforçar la vinculació de les               3. Crear opcions de PFI (Programes de Formació i Inserció) amb
         famílies al projecte.  Acció prioritzada                                     municipis veïns)

         Per què (justificació)                                                        Per què (justificació)
         El CREC (Centre de Reforç Escolar de Cassà) és  un servei de reforç escolar   La diagnosi ha constatat una manca d’oferta professionalitzadora a Cassà de la Selva.
         per a l’alumnat en escolarització obligatòria. Disposa d’unes 80 places,      No només pel que fa a cicles formatius sinó també pel que fa a oportunitats formatives
         ocupades principalment per alumnat de primària i primer cicle d’ESO.          per aquell alumnat que abandona els estudis  de forma prematura, com podrien ser els
                                                                                       PFI (Programes de Formació i Inserció) pensats per a joves d'entre 16 i 21 anys que han
         El CREC és un recurs molt valorat. Les escoles certifiquen que té un impacte   deixat l’ESO i no segueixen estudis en el sistema educatiu ni participen en cap acció
         molt positiu en l’alumnat tant a nivell de rendiment acadèmic com de          formativa. L'objectiu dels PFI és proporcionar-los, d'una banda, la possibilitat de tornar al
         comportament.                                                                 sistema educatiu (a la formació professional) i, de l'altra, l'aprenentatge imprescindible
                                                                                       per accedir al mercat de treball..
         Objectius de l’acció                                                          L’Institut de Cassà de la Selva detecta de manera especialment intensa aquesta manca
                                                                                       de recursos per a l’alumnat amb dificultats per continuar els estudis reglats. A  més, es
         •  Èxit: millorar el rendiment acadèmic de l’alumnat amb més risc de fracàs   constata que municipis amb menor nombre d’habitants, com Llagostera, sí disposen
            escolar.                                                                   d’aquests dispositius.
         •  Equitat: donar una recolzament educatiu més personalitzat a l’alumnat amb
            més dificultats. Establir objectius i itineraris educatius més personalitzats,   Objectius de l’acció
            que reforcin les potencialitats d’aquest alumnes.                          •  Èxit: aconseguir que tot l’alumnat aconsegueix graduar-se en ESO i algun tipus
                                                                                         d’estudi post-obligatori.
         Descripció de l’acció                                                         •  Equitat: crear un recurs educatiu adaptat a l’alumnat amb més risc d’abandó
         En el marc del PLE, s’assumeix el compromís de mantenir el nombre de places     prematur dels estudis.
         del CREC i reforçar els seus vincles amb les famílies.                        •  Entorn: crear un treball en xarxa entre ajuntaments i empreses de l’entorn.
         Així, el CREC ha creat un protocol per a la millora de la comunicació amb les   •  Inclusió: afavorir la integració comunitària i social de l’alumnat amb risc de fracàs
                                                                                         escolar.
         famílies. Segons aquest protocol, a partir del curs 2019-2020 es farà al menys
         una reunió l’any amb la família de cada alumne, amb la idea d’anar-ne fent més
         en el futur. A més, els Serveis Socials també assistiran a les reunions.      Descripció de l’acció
         Un altre millora que s’assumirà és el reforç de la comunicació amb els tutors   Durant al vigència del PLE es treballarà per aconseguir que l’alumnat de Cassà de la
         escolars dels infants atesos: aquesta major comunicació servirà per establir   Selva disposi d’algun recurs PFI. La idea principal és mancomunar opcions de PFI amb
                                                                                       municipis veïns. Des de l’Ajuntament s’han iniciat contactes amb l’Ajuntament de
         objectius de millora personalitzats per a cada infant.                        Llagostera i amb altres pobles com Caldes per poder crear aquest recurs compartit.
                                                                                       Idealment, caldria aconseguir que algun dels PFI – o les seves pràctiques - es
         Indicadors d’avaluació                                                        desenvolupin a Cassà de la Selva.
         •  Mitjana de reunions anuals realitzades amb les famílies dels infants atesos  És important evitar que la gestió compartida d’opcions de PFI esdevingui un mer acord
         •  Mitjana de reunions anuals realitzades amb els tutors dels infants atesos  monetari: caldrà que hi hagi un seguiment del recurs per part dels ajuntaments implicats
                                                                                       per anar adaptar-lo progressivament a les necessitats dels joves que se n’han de
         •  Percentatge d’alumnat atès pel CREC que millora els seus resultats         beneficiar.
            acadèmics
                                                                                       Indicadors d’avaluació
         Principal agent responsable: Regidoria d’Educació                             •  Nombre de places PFI creades disponibles per alumnat de Cassà de la Selva
                                                                                       •  Alumnat de Cassà de la Selva que accedeix a les places de PFI creades
         Durada: 2020-2024                                                             •  Alumnat que completa amb èxit estudis de PFI.
                                                                                       Principal agent responsable: Regidoria d’Educació
                                                                                       Durada: 2020-2024
                                                                                                                                                     133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138