Page 138 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 138
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
12. Reforçar els ajuts econòmics a infants, joves i adults per
fer activitats socioeducatives. Acció prioritzada 13. Fer més accessibles les quotes de la llar d’infants.
Per què (justificació) Per què (justificació)
Durant la diagnosi s’ha posat de rellevància la importància de facilitar l’accés a La diagnosi ha posat de manifest un predomini molt marcat de famílies amb un
activitats socioeducatives, com a forma d’inclusió i promoció social dels perfils perfil educatiu i econòmic mig-alt en l’Escola Bressol. L’anterior denota que hi
més vulnerables de població, tant infantils com adolescents i adults. ha barreres econòmiques, socials i culturals que estan limitant l’accés de les
Tanmateix, sovint les prestacions econòmiques de Serveis Socials s’acaben famílies de perfil socioeconòmic més baix. Aquest fet és important, ja que està
destinant a cobrir necessitats principalment materials i de subsistència, que se demostrada la importància educativa de l’etapa 0-3 en l’èxit educatiu al llarg de
solen prioritzar – per la seva urgència- per sobre de les necessitats la vida. En aquesta etapa primerenca no només es pot donar una major
socioeducatives, les quals queden ateses i finançades en molta menor mesura. estimulació cognitiva, social i física de l’infant, sinó que també es poden reforçar
habilitats de criança dels pares i detectar de forma precoç necessitats
educatives especials si n’hi ha.
Objectius de l’acció
• Inclusió: aconseguir una millor integració social dels col·lectius vulnerables
a través de la seva participació en activitats educatives. Objectius de l’acció
• Èxit: aconseguir un millor assoliment de competències entre la població • Èxit: potenciar l’educació en l’etapa 0-3, com una de les bases de l’èxit
vulnerable. educatiu al llarg de la vida.
• Equitat: fer més accessibles les oportunitats educatives als col·lectius que • Equitat: igualar les facilitats d’accés a l’educació 0-3 a totes les famílies,
actualment en queden més exclosos. tenint en compte els seus recursos econòmics, socials i educatius.
• Entorn: implicar els recursos educatius de l’entorn en l’acolliment i atenció • Inclusió: afavorir la integració social d’infants i famílies a través de la seva
de persones amb risc socioeducatiu. participació en la llar d’infnats.
Descripció de l’acció Descripció de l’acció
Aquesta acció proposa crear a Serveis Socials una partida econòmica Actualment s’està estudiant la viabilitat de diferents opcions, amb l’objectiu de
específica per a activitats socioeducatives, establint uns criteris propis d’accés, fer més accessible l’educació en l’etapa 0-3:
que podrien tenir en compte la prescripció d’activitats socioeducatives per part • baixar la quota de la Llar d’Infants de manera generalitzada
dels centres educatius, entre d’altres. • introduir algun sistema de tarificació social o ajut econòmic compensatori.
Aquesta partida implicaria un augment total del pressupost destinat a ajuts de • reservar un nombre determinat de places a famílies derivades de Serveis
Serveis Socials. Socials
Addicionalment, des de Serveis Socials i projectes com El Niu, caldrà fer una
Indicadors d’avaluació tasca de sensibilització sobre el valor educatiu de l’etapa 0-3, reduint les
barreres culturals que també limiten l’accés a l’EB.
• Import anual dels ajuts destinats a activitats socioeducatives dels col·lectius
vulnerables.
• Ajuts atorgats que han complert satisfactòriament la seva missió d’integració Indicadors d’avaluació
socioeducativa. • Taxa de matriculació total en l’etapa 0-3 a Cassà de la Selva.
• Percentatge de famílies amb perfil socioeconòmic baix entre el conjunt de
Principal agent responsable: Serveis Socials famílies que porten els seus fills a la llar d’infants.
Durada: 2020-2024 Principal agent responsable: Serveis Socials
Durada: 2020-2024
138