Page 138 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 138

Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà  de la Selva 2020-2024
         12. Reforçar els ajuts econòmics a infants, joves i adults per
         fer activitats socioeducatives.  Acció prioritzada                           13. Fer més accessibles les quotes de la llar d’infants.

         Per què (justificació)                                                        Per què (justificació)
         Durant la diagnosi s’ha posat de rellevància la importància de facilitar l’accés a   La diagnosi ha posat de manifest un predomini molt marcat de famílies amb un
         activitats socioeducatives, com a forma d’inclusió i promoció social dels perfils   perfil educatiu i econòmic mig-alt en l’Escola Bressol. L’anterior denota que hi
         més vulnerables de població, tant infantils com adolescents i adults.         ha barreres econòmiques, socials i culturals que estan limitant l’accés de les
         Tanmateix, sovint les prestacions econòmiques de Serveis Socials s’acaben     famílies de perfil socioeconòmic més baix. Aquest fet és important, ja que està
         destinant a cobrir necessitats principalment materials i de subsistència, que se   demostrada la importància educativa de l’etapa 0-3 en l’èxit educatiu al llarg de
         solen prioritzar – per la seva urgència- per sobre de les necessitats         la vida. En aquesta etapa primerenca no només es pot donar una major
         socioeducatives, les quals queden ateses i finançades en molta menor mesura.   estimulació cognitiva, social i física de l’infant, sinó que també es poden reforçar
                                                                                       habilitats de criança dels pares i detectar de forma precoç necessitats
                                                                                       educatives especials si n’hi ha.
         Objectius de l’acció
         •  Inclusió: aconseguir una millor integració social dels col·lectius vulnerables
            a través de la seva participació en activitats educatives.                 Objectius de l’acció
         •  Èxit: aconseguir un millor assoliment de competències entre la població    •  Èxit: potenciar l’educació en l’etapa 0-3, com una de les bases de l’èxit
            vulnerable.                                                                  educatiu al llarg de la vida.
         •  Equitat: fer més accessibles les oportunitats educatives als col·lectius que   •  Equitat: igualar les facilitats d’accés a l’educació 0-3 a totes les famílies,
            actualment en queden més exclosos.                                           tenint en compte els seus recursos econòmics, socials i educatius.
         •  Entorn: implicar els recursos educatius de l’entorn en l’acolliment i atenció   •  Inclusió: afavorir la integració social d’infants i famílies a través de la seva
            de persones amb risc socioeducatiu.                                          participació en la llar d’infnats.

         Descripció de l’acció                                                         Descripció de l’acció
         Aquesta acció proposa crear a Serveis Socials una partida econòmica           Actualment s’està estudiant la viabilitat de diferents opcions, amb l’objectiu de
         específica per a activitats socioeducatives, establint uns criteris propis d’accés,   fer més accessible l’educació en l’etapa 0-3:
         que podrien tenir en compte la prescripció d’activitats socioeducatives per part   •  baixar la quota de la Llar d’Infants de manera generalitzada
         dels centres educatius, entre d’altres.                                       •  introduir algun sistema de tarificació social o ajut econòmic compensatori.
         Aquesta partida implicaria un augment total del pressupost destinat a ajuts de   •  reservar un nombre determinat de places a famílies derivades de Serveis
         Serveis Socials.                                                                Socials
                                                                                       Addicionalment, des de Serveis Socials i projectes com El Niu, caldrà fer una
         Indicadors d’avaluació                                                        tasca de sensibilització sobre el valor educatiu de l’etapa 0-3, reduint les
                                                                                       barreres culturals que també limiten l’accés a l’EB.
         •  Import anual dels ajuts destinats a activitats socioeducatives dels col·lectius
            vulnerables.
         •  Ajuts atorgats que han complert satisfactòriament la seva missió d’integració   Indicadors d’avaluació
            socioeducativa.                                                            •  Taxa de matriculació total en l’etapa 0-3 a Cassà de la Selva.
                                                                                       •  Percentatge de famílies amb perfil socioeconòmic baix entre el conjunt de
         Principal agent responsable: Serveis Socials                                    famílies que porten els seus fills a la llar d’infants.

         Durada: 2020-2024                                                             Principal agent responsable: Serveis Socials
                                                                                       Durada: 2020-2024
                                                                                                                                                     138
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143