Page 136 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 136
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
8. Consolidar el Consell Infantil Municipal (CIM) 9. Mantenir el llibret d’Oferta Formativa Municipal
Per què (justificació) Per què (justificació)
El projecte del CIM es valora molt positivament però cal reforçar l’impacte que El llibret d’oferta formativa de Cassà de la Selva és un molt bon pas per a la
té aquest espai participatiu en les decisions polítiques del poble. Altrament, el millora de les oportunitats educatives: contribueix a la seva planificació,
CIM por arribar a tenir l’efecte no desitjat entre els infants, de devaluar el valor coordinació i difusió de manera transversal entre serveis.
de la participació.
Objectius de l’acció
Objectius de l’acció • Èxit: contribuir a l’èxit educatiu de tota la població facilitant que conegui
• Participació: fer partícip a la població infantil de l’anàlisi de necessitats i de l’oferta educativa existent al poble i motivant-la a aprofitar-la.
la cerca de solucions i posterior defensa política de les mateixes. • Equitat: maximitzar la informació i accés a oportunitats educatives de cada
• Inclusió: donar un espai i un canal efectiu de participació a la població persona, aportant-li una eina recopilatòria.
infantil, la qual generalment té més dificultats per articular les seves • Entorn: mapejar les oportunitats educatives al poble des d’una perspectiva
demandes de manera col·lectiva. transversal, que assumeix que tots els serveis i equipaments de la ciutat
tenen quelcom a oferir a nivell educatiu.
Descripció de l’acció
Durant la vigència del PLE, es millorarà el CIM en dos sentits: Descripció de l’acció
• Aconseguir que l’alumnat vegi l’impacte de la seva participació: per exemple, Un cop publicada la primera versió del Llibret, durant la vigència del PLE es
presentant els resultats al ple municipal i assumint-se un compromís polític volen fer passos addicionals per millorar la dinamització i difusió del llibret:
d'executar algunes de les decisions del CIM amb celeritat i de forma efectiva. • actualització periòdica de la informació
• Millorar la implicació i contribució de les escoles en el CIM, facilitant la tria, • Versió web i interactiva del llibret. En aquest aspecte, s’apunta la necessitat
assistència i reconeixement dels infants que fan de conselles. Al mateix de millorar la web de l’Ajuntament, en general.
temps, reforçar la coordinació entre les escoles participants en el CIM.
Indicadors d’avaluació
Indicadors d’avaluació • Nombre d’actualitzacions del llibret realitzades
• Nombre de propostes formalment presentades del CIM al ple municipal o a • Nombre anual de llibrets distribuïts en paper
l’equip de govern. • Creació d’un espai web amb la informació del llibret en el web de
• Nombre de propostes presentades pel CIM que han estat aprovades l’Ajuntament.
públicament.
• Nombre de propostes del CIM aprovades que s’han executat o estan en Principal agent responsable: Regidoria d’Educació
procés d’execució al cap de 2 anys.
Durada: 2020-2024
Principal agent responsable: Regidoria d’Educació
Durada: 2020-2024
136