Page 134 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 134
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
5. Crear una Aula d’Adults d’alfabetització en llengua catalana,
4. Consensuar propostes de cicles formatius Acció prioritzada alfabetització digital i tutorització d’estudiants de l’IOC (Institut
Obert de Catalunya) Acció prioritzada
Per què (justificació) Per què (justificació)
La diagnosi constata la manca d’oferta professionalitzadora a Cassà de la Actualment no existeix a Cassà de la Selva cap espai destinat a la formació d’adults, si
Selva. Això provoca una concentració d’alumnat en l’opció de batxillerat, bé hi ha recursos educatius per adults dispersos entre diferents espais i serveis.
malgrat no sempre sigui l’opció preferida. D’altra banda, l’alumnat de Cassà de Es considera que per a potenciar l’educació de la població adulta amb menys estudis o
la Selva que opta per fer cicles formatius d’altres municipis competeix en escassament alfabetitzada, es necessita un punt de referència estable, a mode d’aula
desavantatge per les places. Addicionalment, es constata falta d’oferta de cicles d’adults, que desenvolupi una oferta permanent per als adults amb menys nivell
a la comarca, que Cassà podria contribuir a cobrir per tenir disponibilitat d’estudis.
d’infraestructura a l’institut.
Objectius de l’acció
• Èxit: aconseguir que tota la població adulta assoleixi unes competències bàsiques.
Objectius de l’acció Afavorir que tota la població disposi al menys d’estudis primaris.
• Èxit: facilitar que la població adolescent de Cassà de la Selva pugui accedir • Equitat: crear un recurs per a les persones adultes que han tingut menys
amb més facilitat a una formació professionalitzadora postobligatòria. oportunitats educatives. Facilitar opcions per cursar estudis postobligatoris a
• Equitat: adequar l’oferta d’estudis postobligatoris a les preferències de persones amb més dificultats de desplaçament.
l’alumnat. • Inclusió: donar eines bàsiques per a la inclusió social, com l’alfabetització, l’accés a
• Entorn: crear una oferta professionalitzadora que impliqui el teixit les TIC i l’aprenentatge de la llengua catalana.
empresarial de la zona, per exemple amb opcions de FP dual.
Descripció de l’acció
Descripció de l’acció El PLE assumeix l’impuls d’un projecte d’Aula d'Adults, que esdevingui punt de
Amb l’objectiu de crear formació professionalitzadora a Cassà de la Selva, una referència per a una oferta formativa per adults continuada i que doni resposta a les
necessitats d’aquells adults amb menys qualificació. Es tractaria d’un Aula d’Adults que
de les accions prioritzades al PLE es crear oferta de cicles formatius. aprofitaria les opcions formatives que ofereixen les noves tecnologies.
Aquesta acció ja està encetada: s’han presentat vàries propostes de CFGM al Amb aquest motiu, s’està licitant un projecte formatiu per adults -que previsiblement
Departament d’Educació. Dues de les propostes presentades tenen possibilitats s’ubicarà a Can Trinxeria- i que podria ser l’embrió d’una Aula d’Adults que
de tirar endavant: progressivament s’anés desenvolupant.
• CFGM d’activitats físico-esportives L’oferta inicial d’aquest espai seria d’alfabetització en llengua catalana, alfabetització
• Emergències i protecció civil digital i un servei de tutoria per oferir suport als estudiants de l’IOC (Institut Obert de
Catalunya). En una fase posterior es podria afegir l’oferta d’ACTIC (acreditació de
L’IES de Cassà de la Selva està disposat a encabir la nova oferta de cicles. competències en tecnologies de la informació i la comunicació) i totes aquelles ofertes
formatives que es valorin oportunes.
Indicadors d’avaluació
• Cursos de cicles formatius creats Indicadors d’avaluació
• Places de cicles formatius creades • Inauguració / posada en funcionament de l’Aula d’Adults
• Alumnat de Cassà de la Selva matriculat en les places de cicles formatius • Nombre de cursos/grups diferents en funcionament (diversitat d’oferta)
creades. • Nombre d’alumnes de l’Aula.
Principal agent responsable: Regidoria d’Educació Principal agent responsable: Regidoria d’Educació
Durada: 2020-2024 Durada: 2020-2024
134