Page 135 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 135
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
6. Fomentar les habilitats de criança de les famílies (Espai El Niu, el 7. Dinamitzar el Consell Escolar Municipal (CEM) Acció prioritzada
Racó del Joc, events formatius)
Per què (justificació) Per què (justificació)
L’espai el Niu, el Racó del Joc, Creixem, són recursos destinats a desenvolupar El CEM de Cassà és un espai de representació àmplia i diversa però es
les habilitats parentals i a reforçar el vincle entre infants i pares. Es tracta de considera que cal reforçar la seva participació interna. Sobretot, pel que fa la
recursos molt necessaris, ja que està comprovat que la tasca educativa informal participació dels membres no político –tècnics, com escoles, referents
de les famílies és el factor més determinant de l’èxit educatiu dels infants. d'extraescolars, AMPA’s- que sovint acaben tenint un rol d’oients, mentre que
l'administració assumeix un rol de transmissió d’informació.
Objectius de l’acció
• Èxit: potenciar la tasca educativa de les famílies. Objectius de l’acció
• Entorn: implicar diferents equipaments i serveis de l’entorn en desenvolupar • Participació: fer del CEM un òrgan amb una participació interna més
activitats destinades a potenciar les habilitats de criança de les famílies. dinàmica i horitzontal.
• Inclusió: fer activitats capaces d’atraure i tenir un impacte positiu en les • Entorn: ampliar la representació del CEM, reforçant la presència d’entitats i
famílies amb més dificultats de criança. equipaments actualment no presents.
Descripció de l’acció Descripció de l’acció
El PLE haurà de donar continuïtat als projectes existents destinats a reforçar el Aquesta acció consistirà en fer que el CEM reprengui una dinàmica més
rol educatiu de les famílies, alhora que millorar-los, en dos sentits: multidireccional, on cada membre expliqui les seves accions, objectius i
• Per una banda, posant especial esforç en atraure a aquests recursos a les propòsits a la resta de membres del CEM.
famílies més vulnerables a nivell educatiu. Per això, caldrà crear una xarxa Es reforçarà també la presència d’entitats (especialment culturals) i
de prescriptors entre els professionals amb més contacte amb les famílies equipaments com la Biblioteca.
(tutors de les escoles, professionals de serveis socials)
• D’altra banda, es proposa abandonar el format de xerrades i tallers dispersos Indicadors d’avaluació
durant l’any, i concentrar-los en un o dos dies en les que es faci una oferta • Nombre de trobades anuals del CEM
diversa de càpsules monogràfiques i una acció comunicativa molt més • Nombre mig de membres assistents a les trobades del CEM
intensiva (es pren com a referència el format de Palamós).
• Nombre de comissions de treball dependents del CEM
• Satisfacció dels membres amb la dinàmica participativa del CEM
Indicadors d’avaluació
• Activitats realitzades destinades a reforçar les habilitats de criança i educació Principal agent responsable: Regidoria d’Educació
de les famílies.
• Nombre de famílies assistents a les activitats celebrades.
• Nombre de famílies amb risc socioeducatiu que assisteixen a les activitats. Durada: 2020-2024
Principal agent responsable: Regidoria d’Educació
Durada: 2020-2024
135