Page 135 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 135

Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà  de la Selva 2020-2024
         6. Fomentar les habilitats de criança de les famílies (Espai El Niu, el       7. Dinamitzar el Consell Escolar Municipal (CEM)  Acció prioritzada
         Racó del Joc, events formatius)

         Per què (justificació)                                                        Per què (justificació)
         L’espai el Niu, el Racó del Joc, Creixem, són recursos destinats a desenvolupar   El CEM de Cassà és un espai de representació àmplia i diversa però es
         les habilitats parentals i a reforçar el vincle entre infants i pares. Es tracta de   considera que cal reforçar la seva participació interna. Sobretot, pel que fa la
         recursos molt necessaris, ja que està comprovat que la tasca educativa informal   participació dels membres no político –tècnics, com escoles, referents
         de les famílies és el factor més determinant de l’èxit educatiu dels infants.   d'extraescolars, AMPA’s- que sovint acaben tenint un rol d’oients, mentre que
                                                                                       l'administració assumeix un rol de transmissió d’informació.
         Objectius de l’acció
         •  Èxit: potenciar la tasca educativa de les famílies.                        Objectius de l’acció
         •  Entorn: implicar diferents equipaments i serveis de l’entorn en desenvolupar   •  Participació: fer del CEM un òrgan amb una participació interna més
            activitats destinades a potenciar les habilitats de criança de les famílies.  dinàmica i horitzontal.
         •  Inclusió: fer activitats capaces d’atraure i tenir un impacte positiu en les   •  Entorn: ampliar la representació del CEM, reforçant la presència d’entitats i
            famílies amb més dificultats de criança.                                     equipaments actualment no presents.


         Descripció de l’acció                                                         Descripció de l’acció
         El PLE haurà de donar continuïtat als projectes existents destinats a reforçar el   Aquesta acció consistirà en fer que el CEM reprengui una dinàmica més
         rol educatiu de les famílies, alhora que millorar-los, en dos sentits:        multidireccional, on cada membre expliqui les seves accions, objectius i
         •  Per una banda, posant especial esforç en atraure a aquests recursos a les   propòsits a la resta de membres del CEM.
            famílies més vulnerables a nivell educatiu. Per això, caldrà crear una xarxa   Es reforçarà també la presència d’entitats (especialment culturals) i
            de prescriptors entre els professionals amb més contacte amb les famílies   equipaments com la Biblioteca.
            (tutors de les escoles, professionals de serveis socials)
         •  D’altra banda, es proposa abandonar el format de xerrades i tallers dispersos   Indicadors d’avaluació
            durant l’any, i concentrar-los en un o dos dies en les que es faci una oferta   •  Nombre de trobades anuals del CEM
            diversa de càpsules monogràfiques i una acció comunicativa molt més        •  Nombre mig de membres assistents a les trobades del CEM
            intensiva (es pren com a referència el format de Palamós).
                                                                                       •  Nombre de comissions de treball dependents del CEM
                                                                                       •  Satisfacció dels membres amb la dinàmica participativa del CEM
         Indicadors d’avaluació
         •  Activitats realitzades destinades a reforçar les habilitats de criança i educació   Principal agent responsable: Regidoria d’Educació
            de les famílies.
         •  Nombre de famílies assistents a les activitats celebrades.
         •  Nombre de famílies amb risc socioeducatiu que assisteixen a les activitats.  Durada: 2020-2024

         Principal agent responsable: Regidoria d’Educació


         Durada: 2020-2024




                                                                                                                                                     135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140