Page 137 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 137
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
10. Avançar en l’ideari de Poble Educador amb la implicació de 11. Promoure l’ús responsable de les pantalles Acció prioritzada
totes les àrees de l’Ajuntament Acció prioritzada
Per què (justificació) Per què (justificació)
Entre el personal tècnic dels diferents departaments hi la demanda de disposar d’espais L’ús abusiu de pantalles com a forma d’entreteniment i relació social són una
de trobada interdepartamental periòdics que facilitin un coneixement més complert de preocupació reiterada per les famílies i professionals consultats a la diagnosi.
les polítiques, serveis i recursos que s’estan desenvolupant a l’hora al poble i la L’administració i altres agents educadors tenen clar que és un fenomen a
coordinació i treball en xarxa entre departaments per tal de: abordar. Es constata que ara per ara, ni tant sols hi ha uns criteris comuns
• Evitar solapaments i la duplicació de recursos. sobre ús de pantalles entre els agents educadors.
• Coordinar casos d’atenció i afrontar-los de forma integral.
• Augmentar la possibilitat de sinèrgies i treball conjunt.
Objectius de l’acció
• Èxit: aconseguir un ús de les pantalles que sumi – i no resti- en l’èxit
Objectius de l’acció educatiu de les persones.
• Participació: prendre decisions sobre política educativa de manera més • Inclusió: evitar que les pantalles debilitin la vida comunitària que ha
consensuada. d’acompanyar a l’educació.
• Inclusió: potenciar la dimensió comunitària de l’educació.
• Entorn: implicar els recursos i agents de l’entorn en les activitats i objectius
educatius. Descripció de l’acció
• Equitat: generar oportunitats educatives adaptades a tots els perfils de població. Es proposen vàries línies de treball, a desenvolupar en el marc del PLE:
• Èxit: aconseguir un millor assoliment de competències entre tota la població. • Formació als agents educatius del municipi (centres, administració, etc.) per
establir criteris comuns d’actuació.
Descripció de l’acció • Gestió de pantalles dins els centres (aquí cal un lideratge i criteris comuns
Aquesta acció ha de donar continuïtat a l’espai de trobada tècnic que es va formar per a forts per part dels centres educatius).
l’elaboració del Llibret de formació. Aquest espai ha de contribuir a impulsar accions del • Formació per a famílies.
PLE que necessiten una coordinació intensiva entre departaments. Es tractaria d’espais
tècnics - diferents del CEM - que contribuiran a fer realitat l’objectiu d’esdevenir un poble
educador i donar a l’educació una visió 360. Indicadors d’avaluació
Aquests espais haurien de comprendre també accions formatives, com la realitzada • Nombre de formacions o reunions realitzades entre agents educadors per
recentment en el marc de la xarxa de pobles educadors. parlar sobre la millora en els usos de les pantalles.
En coherència amb el fet d’esdevenir un poble educador, es proposa pactar, en el marc • Nombre de centres educatius que han aprovat un protocol d’actuació en
d’aquests grups de treball, valors i requisits educatius que caldria incloure en algunes de relació als usos de les pantalles.
les licitacions que es fan.
• Nombre d’accions formatives, informatives o de sensibilització dirigides a les
famílies per conscienciar sobre el bon ús de les pantalles.
Indicadors d’avaluació
• Trobades anuals interdepartamental per parlar d’accions educatives.
• Formacions sobre educació interdepartamental realitzades. Principal agent responsable: Regidoria d’Educació
• Licitacions que incorporen criteris d’educació.
Durada: 2020-2024
Principal agent responsable: Regidoria d’Educació
Durada: 2020-2024
137