Page 139 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 139
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
15. Consolidar un projecte per facilitar el retorn als itineraris
14. Promoure projectes de participació familiar a les escoles
formatius i laborals als joves en risc d’exclusió social
Per què (justificació) Per què (justificació)
“L’hora del té” és un projecte de Serveis Socials on participen famílies de Durant la diagnosi es constata un elevat consens entorn a la necessitat de
primària. És un espai d'acompanyament en la criança que funciona amb disposar d’un recurs específic d’orientació i acompanyament a nivell educatiu i
professionals del CAP, Serveis Socials i Ciutadania. Es considera que és un
projecte necessari de mantenir a Cassà de la Selva. professional destinat a adolescents i joves que no han abandonat
prematurament els seus estudis.
Objectius de l’acció En aquest sentit, es valora recuperar un projecte del passat com el “Porta
• Participació: potenciar la implicació familiar en l’educació, fent-la participar d’Accés”. Tanmateix, el recurs mencionat depèn de subvencions i això el fa
de manera regular en espais destinats a empoderar-les. intermitent en el temps i limitant en gran mesura el seu impacte potencial.
• Inclusió: afavorir una millor integració social de les mares d’origen
immigrant.
• Èxit: aconseguir un millor acompanyament educatiu per part de les famílies Objectius de l’acció
a tots els infants, contribuït així d’una manera estratègica al seu èxit • Èxit: reduir el nombre de persones que no accedeixen a formació post-
educatiu. obligatòria ni a cap formació professionalitzadora.
• Equitat: crear un recurs educatiu adaptat a adolescents i joves amb
Descripció de l’acció trajectòries d’abandonament o fracàs escolar.
Durant la vigència del PLE, es proposa donar continuïtat a ‘L’hora del té’ (o • Inclusió: prevenir l’exclusió social que pot derivar-se a la llarga d’un nivell
qualsevol altre projecte amb els mateixos objectius) millorant-ne: d’estudis baix.
• la integració i la cohesió entre les participants Descripció de l’acció
• la diversitat d’orígens de les mares (actualment son totes immigrades, per Dissenyar i posar en marxa un projecte estable de suport al retorn als itineraris
tant anar vinculant mares autòctones) formatius reglats, no-reglats i laborals als joves en situació de fracàs escolar i
• potenciar les sortides a l’entorn (no fer totes les activitats en un aula) risc d’exclusió social.
• reforçar la difusió del projecte (amb publicitat i aliats que el recomanin, per
diversificar la xarxa de mares que hi accedeixen). El recurs hauria de tenir finançament propi, compartit entre Educació, Promoció
Econòmica i Joventut.
Indicadors d’avaluació Indicadors d’avaluació
• Nombre de trobades anuals realitzades en el marc de ‘L’hora del té’ (o • Posada en marxa del projecte i continuïtat després de la seva posada en
projectes anàlegs). marxa.
• Mitjana de participants en aquestes trobades • Nombre d’adolescents i joves atesos.
• Satisfacció dels participants amb les trobades realitzades • Nombre d’adolescents i joves atesos que realitzen alguna acció formativa
• Proporció de famílies autòctones i estrangeres participants en aquests després de passar pel servei.
espais.
Principal agent responsable: Promoció econòmica (lideratge inicial, per tenir
Principal agent responsable: Serveis Socials experiència en el projecte Porta d’Accés).
Durada: 2020-2024
Durada: 2020-2024
139