Page 139 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 139

Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà  de la Selva 2020-2024
                                                                                       15. Consolidar un projecte per facilitar el retorn als itineraris
         14. Promoure projectes de participació familiar a les escoles
                                                                                       formatius i laborals als joves en risc d’exclusió social

         Per què (justificació)                                                        Per què (justificació)
         “L’hora del té” és un projecte de Serveis Socials on participen famílies de   Durant la diagnosi es constata un elevat consens entorn a la necessitat de
         primària. És un espai d'acompanyament en la criança que funciona amb          disposar d’un recurs específic d’orientació i acompanyament a nivell educatiu i
         professionals del CAP, Serveis Socials i Ciutadania. Es considera que és un
         projecte necessari de mantenir a Cassà de la Selva.                           professional destinat a adolescents i joves que no han abandonat
                                                                                       prematurament els seus estudis.
         Objectius de l’acció                                                          En aquest sentit, es valora recuperar un projecte del passat com el “Porta
         •  Participació: potenciar la implicació familiar en l’educació, fent-la participar   d’Accés”. Tanmateix, el recurs mencionat depèn de subvencions i això el fa
            de manera regular en espais destinats a empoderar-les.                     intermitent en el temps i limitant en gran mesura el seu impacte potencial.
         •  Inclusió: afavorir una millor integració social de les mares d’origen
            immigrant.
         •  Èxit: aconseguir un millor acompanyament educatiu per part de les famílies   Objectius de l’acció
            a tots els infants, contribuït així d’una manera estratègica al seu èxit   •  Èxit: reduir el nombre de persones que no accedeixen a formació post-
            educatiu.                                                                    obligatòria ni a cap formació professionalitzadora.
                                                                                       •  Equitat: crear un recurs educatiu adaptat a adolescents i joves amb
         Descripció de l’acció                                                           trajectòries d’abandonament o fracàs escolar.
         Durant la vigència del PLE, es proposa donar continuïtat a ‘L’hora del té’ (o   •  Inclusió: prevenir l’exclusió social que pot derivar-se a la llarga d’un nivell
         qualsevol altre projecte amb els mateixos objectius) millorant-ne:              d’estudis baix.
         •  la integració i la cohesió entre les participants                          Descripció de l’acció
         •  la diversitat d’orígens de les mares (actualment son totes immigrades, per   Dissenyar i posar en marxa un projecte estable de suport al retorn als itineraris
            tant anar vinculant mares autòctones)                                      formatius reglats, no-reglats i laborals als joves en situació de fracàs escolar i
         •  potenciar les sortides a l’entorn (no fer totes les activitats en un aula)  risc d’exclusió social.
         •  reforçar la difusió del projecte (amb publicitat i aliats que el recomanin, per
            diversificar la xarxa de mares que hi accedeixen).                         El recurs hauria de tenir finançament propi, compartit entre Educació, Promoció
                                                                                       Econòmica i Joventut.

         Indicadors d’avaluació                                                        Indicadors d’avaluació
         •  Nombre de trobades anuals realitzades en el marc de ‘L’hora del té’ (o     •  Posada en marxa del projecte i continuïtat després de la seva posada en
            projectes anàlegs).                                                          marxa.
         •  Mitjana de participants en aquestes trobades                               •  Nombre d’adolescents i joves atesos.
         •  Satisfacció dels participants amb les trobades realitzades                 •  Nombre d’adolescents i joves atesos que realitzen alguna acció formativa
         •  Proporció de famílies autòctones i estrangeres participants en aquests       després de passar pel servei.
            espais.
                                                                                       Principal agent responsable: Promoció econòmica (lideratge inicial, per tenir
         Principal agent responsable: Serveis Socials                                  experiència en el projecte Porta d’Accés).
         Durada: 2020-2024
                                                                                       Durada: 2020-2024
                                                                                                                                                     139
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144