Page 145 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 145

Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà  de la Selva 2020-2024
         26. Planificar més col·laborativament l’oferta d’activitats
         extraescolars

         Per què (justificació)
         Cassà de la Selva té una oferta molt heterogènia i nombrosa d’activitats extraescolars,
         fins el punt que sovint hi ha oferta redundant. Algunes entitats i equipaments tenen
         dificultats per atraure usuaris degut a la saturació d’oferta i d’informació que arriba a la
         ciutadania.
         Per altra banda, es detecta que l’oferta d’extraescolars està descompensada: hi ha
         multitud d’activitats esportives i en certa mesura d’idiomes i artístiques, , mentre que les
         activitats científiques, socials i culturals romanen minoritàries. Al mateix temps, l’oferta
         es concentra en els cursos de primària, mentre que a l’etapa d’infantil i secundària
         decau en varietat. Addicionalment, les famílies amb infants amb necessitats educatives
         especials tenen moltes dificultats per trobar activitats adients per als seus fills.
         Per últim, els horaris de les extraescolars no sempre són els més adequats per als
         infants i adolescents, tenint en compte els seus horaris escolars.


         Objectius de l’acció
         •  Participació: crear un major treball en xarxa i col·laboratiu entre les entitats i
            equipaments del poble, pel que fa a la creació d’una oferta més optimitzada
            d’activitats extraescolars.
         •  Entorn: implicar en major mesura a les entitats de l’entorn en la consecució dels
            objectius d’Educació 360 i de poble educador.

         Descripció de l’acció
         Es proposa crear espais de coordinació entre entitats per planificar i dissenyar de
         manera més conjunta i complementària l’oferta extraescolars al municipi. Tot i atenent
         els objectius propis i particulars de cada entitat, mitjançant aquests espais de
         coordinació es poden pensar maneres conjuntes d’optimitzar l’oferta i els recursos – com
         espais, horaris- creant una oferta municipal més complementària i sistemes d'informació
         cap a la ciutadania més integrats i no tan dispersos com els actuals.

         Indicadors d’avaluació
         •  Nombre de reunions/trobades entre entitats realitzades per a planificar i millorar
            l’oferta d’extraescolars al poble.
         •  Nombre de decisions de millora sorgides de les reunions celebrades.
         •  Nombre de decisions preses en el marc de les reunions realitzades que han estat
            efectivament aplicades.

         Principal agent responsable: Entitats (convocatòries liderades per Educació)

         Durada: 2020-2024


                                                                                                                                                     145
   140   141   142   143   144   145   146   147