Page 141 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 141
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
18. Dinamitzar l’educació artística i musical a través de
l’Escola d’Art i l’Escola de Música. Acció prioritzada 19. Consolidar Cassà com a municipi lector
Per què (justificació) Per què (justificació)
La Música i l’Art són dos activitats extraescolars menys populars que d’altres com El projecte de municipi lector es valora molt positivament. A més, el seu
l’esport (un dels indicadors d’això és la diferència d’alumnat que realitza activitats desenvolupament i la seva acollida per part de la població, especialment jove,
extraescolars artístiques respecte a les esportives). està funcionant molt bé. Cada any s’introdueix un nou element acumulatiu al
Actualment, l’Escola de Música ha fet un repunt d’usuaris, però, en canvi, l’Escola d’Art projecte que li dona valor afegit i continua la taca d’oli de la lectura al a Cassà.
es manté en un nivell baix i poc diversificat d’usuaris. D’altra banda, l’Escola de Música
ha endegat línies exitoses de col·laboració amb l’Escola Bressol i les escoles de
primària. L’escola d’Art té intenció d’encetar un recorregut similar, amb les escoles i les Objectius de l’acció
AMPA. • Èxit: potenciar la competència lectora, com una de les més fonamentals per
a l’èxit educatiu.
Objectius de l’acció • Entorn: implicar els equipaments del poble en el foment de la lectura (per
• Entorn: connectar en major mesura els equipaments propis del municipi amb els exemple, a més de la biblioteca, altres equipaments a través de les
projectes educatius dels centres d’educació reglada. Biblionius).
• Èxit: afavorir itineraris d’aprenentatge més personalitzats, apropant a les persones
un major ventall d’opcions educatives que s’adaptin als seus interessos i talents.
Descripció de l’acció
En el marc de la vigència del PLE es preveu desenvolupar el projecte de
Descripció de l’acció municipi lector a través d’aquestes línies:
Es proposa promoure les activitats extraescolars artístiques, tenint en compte que • Impulsar el club de lectura familiar de 4t a 6é de primària a la Biblioteca.
Cassà compta amb dos equipaments específics per a la seva pràctica (Escola de
Música i Escola d’Art). • A nivell municipal, instal·lar espais BiblioNiu (petits espais per fomentar
Concretament, es proposa: l’intercanvi de llibres) en els equipaments municipals: zona d’esports,
• Introduir activitats d’art i música en horari lectiu: d’aquesta manera s’apropa a molts CAP... )
potencials usuaris als equipaments • A cicle mitjà, entre l’alumnat i una empresa, fer un còmic sobre el municipi
• Relacionar al professorat d’Art i Música amb el professorat dels centres educatius. (GREC).
• Fer un projecte similar a ‘la Setmana de a Música’ per a l’Art. • Al club de lectura juvenil, fer un acte de ‘final de curs’’ a Girona amb altres
• Donar continuïtat a tallers com “Landart”: intervencions artístiques en el municipi. clubs de lectura de les mateixes edats.
• Fer tallers familiars artístics els dissabtes al matí. • Fer la Campanya: ‘Tria un llibre!’ a Cassà de la Selva.
• Celebrar el Vermut de lletres per a adults i la Llimonada de lletres per a
Indicadors d’avaluació infants.
• Nombre de participants en les activitats de l’Escola de Música i de l’Escola d’Art, • Promocionar la lectura de poesia (més curta) per atraure alumnat que no
respectivament. està acostumat a llegir.
• Nombre d’accions educatives realitzades de manera conjunta entre l’Escola de
Música i els centres educatius.
• Nombre d’accions educatives realitzades de manera conjunta entre l’Escola d’Art i Indicadors d’avaluació
els centres educatius. • Nombre d’activitats dinamitzades en el marc del projecte de Municipi Lector.
• Total persones que anualment participen en les activitats realitzades.
Principal agent responsable: Cultura • Espais Biblioniu habilitats
Principal agent responsable: Cultura
Durada: 2020-2024 Durada: 2020-2024
141