Page 142 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 142

Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà  de la Selva 2020-2024

         20. Millorar l’acollida a tots els serveis, entitats i equipaments            21. Promoure i dissenyar camins escolars segurs


         Per què (justificació)                                                        Per què (justificació)
         A la diagnosis i a tots els debats realitzats s’ha anat reafirmant la necessitat d’orientar   Anar caminant cada dia a l’escola o institut té múltiples beneficis individuals i
         més els recursos i els serveis a la inclusió i integració de la població immigrada: tant   col·lectius: afavoreix la salut, la cura del medi ambient, la relació social,
         infantil (immigrant o amb pares d'origen immigrant) com adulta. La integració educativa   l’activitat física prèvia necessària per estimular l’aprenentatge dins de l’aula, etc.
         de la població immigrant és, de fet, una preocupació central molt compartida per tots els   A Cassà de la Selva la majoria d’alumnes ja van a peu a l’escola, però aquest
         agents consultats.                                                            percentatge té marge de millora, atenent l’estructura urbana del poble.
                                                                                       Per promoure els camins escolars cal potenciar la seguretat  i accessibilitat dels
                                                                                       trajectes. En els darrers cursos s’han fet algunes millores en les entrades i
         Objectius de l’acció                                                          sortides de les dues escoles públiques (porta d’entrada i sortida diferents) i està
         •  Entorn: implicar tots els recursos educatius de l’entorn, com podem ser les entitats i   previst millorar l’accés d’autobusos a l’institut per fer-lo més segur per als
            els equipaments, en la inclusió de la població nouvinguda.                 vianants.
         •  Inclusió: crear una cultura d’acollida que faciliti l’establiment de relacions   Objectius de l’acció
            interculturals i, amb elles, la cohesió ciutadana.                         •  Entorn: adaptar l’estructura urbana per tal de facilitar el desplaçament segur
                                                                                         i autònom dels infants i les famílies cap als centres educatius i les activitats
         Descripció de l’acció                                                           educatives extraescolars.
         Per a reforçar l’acollida de manera transversal al municipi es proposa desenvolupar el
         següent:                                                                      Descripció de l’acció
         •  Elaborar una carpeta de nova ciutadania que sigui entregada i explicada en diferents   Durant la vigència del PLE caldrà continuar avançant en la realització d’altres
            punts de recepció (OAC, OME...).                                           millores per fomentar l’autonomia dels infants i adolescents per anar a peu a
                                                                                       l’escola. Cada centre educatiu haurà de prioritzar les millores que vol realitzar,
         •  Establir un protocol de bona pràctica professional en l’acollida a les persones   contemplant en aquesta priorització la participació dels infants i les famílies.
            nouvingudes, aplicable a tots els equipaments.                             Es proposa la possibilitat de donar un major valor afegit a aquesta acció,
         •  Estendre el protocol d’acollida a les entitats, formant-les en cas necessari.  implicant a l’alumnat de l’Escola d’Art, que podria fer la decoració dels Camins
                                                                                       Escolars.
         •  Fer participar als centres i altres serveis d’interès en la trobada de 1ra acollida que es   Posteriorment, caldrà estendre l’acció als equipaments d’extraescolars, creant
            fa actualment als nouempadronats.                                          també camins segurs cap a equipaments d’educació artística, esportiva, etc.

         Indicadors d’avaluació                                                        Indicadors d’avaluació
         •  Elaboració de la carpeta de nova ciutadania i exemplars anuals entregats.  •  Millores urbanes aplicades per fomentar el desplaçament a peu de la
         •  Consens d’un protocol d’acollida.                                            població infantil i adolescents.
         •  Equipaments, serveis i entitats compromesos en l’aplicació del protocol d’acollida.   •  Nombre d’infants i adolescents que van a peu al seu centre educatiu.
         •  Nombre d’agents educatius del municipi que participen en les trobades de 1a
            acollida.                                                                  •  Nombre d’infants i adolescents que van a peu a les extraescolars.


         Principal agent responsable: Ciutadania                                       Principal agent responsable: Urbanisme
                                                                                       Durada: 2020-2024
         Durada: 2020-2024

                                                                                                                                                     142
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147