Page 143 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 143

Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà  de la Selva 2020-2024
         22. Innovar en els espais verds del municipi.  Acció                         23. Reforçar l’acollida a les famílies nouvingudes en els
         prioritzada                                                                   centres educatius.  Acció prioritzada

         Per què (justificació)                                                        Per què (justificació)
         La diagnosi ha fet emergir la demanda per part dels infants i les famílies de tenir   La matrícula viva és freqüent a Cassà de la Selva i durant els darrers cursos
         millors espais verds dins del nucli urbà (més diversos, més innovadors, més   sembla haver-se intensificat. Cassà rep alumnes de moltes parts diferents del
         segurs, més accessibles per a infants amb alguna discapacitat...).            món, sent màximes en alguns casos les diferències lingüístiques i culturals.
                                                                                       Aquest fet coincideix en canvi amb una retirada d’alguns recursos creats, com
                                                                                       les aules d’acollida, per part del Departament d’Educació.
         Objectius de l’acció
         •  Entorn: accentuar la dimensió educativa de l’entorn urbà, amb propostes
            d’esbarjo a l’espai lliure que contemplin criteris de descoberta, aprenentatge    Objectius de l’acció
            i experimentació.                                                          •  Inclusió: potenciar una cultura d’acollida dins dels centres educatius, que no
         •  Inclusió: crear espais verds més afavoridors de la relació social, la        només apliqui al personal del centre sinó també a les famílies i a l’alumnat.
            col·laboració i l’ús en igualtat de condicions de població de diferent edat i   Aconseguir, mitjançant l’acollida, una major implicació de les famílies
            condició física.                                                             d’origen estranger en el centre, afavorint així l’èxit educatiu dels seus infants
                                                                                       •  Participació: posar en marxa i consolidar accions d’acollida que siguin al
         Descripció de l’acció                                                           mateix temps per a les famílies i els infants oportunitats de participar de
                                                                                         manera més activa en la comunitat educativa del centre.
         L’acció consisteix a què des d’Urbanisme s’apliquin en major mesura criteris
         educatius, innovadors i participatius en la millora progressiva dels espais verds
         de la ciutat. Per a això, caldrà:                                             Descripció de l’acció
         -  Prioritzar els espais verds que més cal millorar i que podrien tenir un major   Es proposa que, en el marc del PLE, els centres educatius reforcin l’acollida a
            impacte a nivell educatiu.                                                 les famílies nouvingudes, mitjançant un acompanyament més individualitzat, la
         -  Fer una recerca específica de criteris educatius, inclusius i d’innovació que   implicació dels companys i les famílies en l’acollida. Des del CEM i des de la
            es podrien aplicar a Cassà de la Selva.                                    Regidoria d’Educació es pot donar suport als centres educatius per consensuar
         -  Dissenyar la millora dels espais verds contemplat la participació          conjuntament i desenvolupar les seves estratègies d’acollida.
            interdepartamental, incloent de manera especial a personal de la regidoria
            d’Educació.                                                                Indicadors d’avaluació
         -  Introduir metodologies d’urbanisme participatiu en el disseny i manteniment   •  Nombre de centres educatius amb un protocol d’acollida que contemplin
            dels espais verds creats, orientades a aconseguir un resultat més inclusiu de   accions per part de les famílies, els infants i el personal del centre.
            la diversitat poblacional.                                                 •  Famílies i alumnes nouvinguts al centre que han estat acollits amb una o
                                                                                         vàries de les accions previstes en el protocol.
         Indicadors d’avaluació
         •  Nombre d’espais verds millorats contemplant criteris educatius.            Principal agent responsable: Centres educatius i CEM
         •  Nombre d’espais verds millorats contemplats la participació de la població i   Durada: 2020-2024
            especialment dels infants.
         •  Augment de l’ús i satisfacció amb els espais verds millorats.

         Principal agent responsable: Urbanisme


         Durada: 2020-2024
                                                                                                                                                     143
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147