Page 143 - Pla Local d'Educació de Cassà de la Selva
P. 143
Pla Local d’Educació (PLE) de Cassà de la Selva 2020-2024
22. Innovar en els espais verds del municipi. Acció 23. Reforçar l’acollida a les famílies nouvingudes en els
prioritzada centres educatius. Acció prioritzada
Per què (justificació) Per què (justificació)
La diagnosi ha fet emergir la demanda per part dels infants i les famílies de tenir La matrícula viva és freqüent a Cassà de la Selva i durant els darrers cursos
millors espais verds dins del nucli urbà (més diversos, més innovadors, més sembla haver-se intensificat. Cassà rep alumnes de moltes parts diferents del
segurs, més accessibles per a infants amb alguna discapacitat...). món, sent màximes en alguns casos les diferències lingüístiques i culturals.
Aquest fet coincideix en canvi amb una retirada d’alguns recursos creats, com
les aules d’acollida, per part del Departament d’Educació.
Objectius de l’acció
• Entorn: accentuar la dimensió educativa de l’entorn urbà, amb propostes
d’esbarjo a l’espai lliure que contemplin criteris de descoberta, aprenentatge Objectius de l’acció
i experimentació. • Inclusió: potenciar una cultura d’acollida dins dels centres educatius, que no
• Inclusió: crear espais verds més afavoridors de la relació social, la només apliqui al personal del centre sinó també a les famílies i a l’alumnat.
col·laboració i l’ús en igualtat de condicions de població de diferent edat i Aconseguir, mitjançant l’acollida, una major implicació de les famílies
condició física. d’origen estranger en el centre, afavorint així l’èxit educatiu dels seus infants
• Participació: posar en marxa i consolidar accions d’acollida que siguin al
Descripció de l’acció mateix temps per a les famílies i els infants oportunitats de participar de
manera més activa en la comunitat educativa del centre.
L’acció consisteix a què des d’Urbanisme s’apliquin en major mesura criteris
educatius, innovadors i participatius en la millora progressiva dels espais verds
de la ciutat. Per a això, caldrà: Descripció de l’acció
- Prioritzar els espais verds que més cal millorar i que podrien tenir un major Es proposa que, en el marc del PLE, els centres educatius reforcin l’acollida a
impacte a nivell educatiu. les famílies nouvingudes, mitjançant un acompanyament més individualitzat, la
- Fer una recerca específica de criteris educatius, inclusius i d’innovació que implicació dels companys i les famílies en l’acollida. Des del CEM i des de la
es podrien aplicar a Cassà de la Selva. Regidoria d’Educació es pot donar suport als centres educatius per consensuar
- Dissenyar la millora dels espais verds contemplat la participació conjuntament i desenvolupar les seves estratègies d’acollida.
interdepartamental, incloent de manera especial a personal de la regidoria
d’Educació. Indicadors d’avaluació
- Introduir metodologies d’urbanisme participatiu en el disseny i manteniment • Nombre de centres educatius amb un protocol d’acollida que contemplin
dels espais verds creats, orientades a aconseguir un resultat més inclusiu de accions per part de les famílies, els infants i el personal del centre.
la diversitat poblacional. • Famílies i alumnes nouvinguts al centre que han estat acollits amb una o
vàries de les accions previstes en el protocol.
Indicadors d’avaluació
• Nombre d’espais verds millorats contemplant criteris educatius. Principal agent responsable: Centres educatius i CEM
• Nombre d’espais verds millorats contemplats la participació de la població i Durada: 2020-2024
especialment dels infants.
• Augment de l’ús i satisfacció amb els espais verds millorats.
Principal agent responsable: Urbanisme
Durada: 2020-2024
143